Najava Evropske unije o novom Euro 7 standardu za vozila u drumskom saobraćaju izazvala je veliku buru.
Primenjivala bi se od 2025, a njen cilj je dodatno smanjenje emisija štetnih gasova.
Istovremeno, to bi značilo ulaganje u nove tehnologije, te poskupljenje četvorotočkaša za nekoliko hiljada evra.
Dodatni trošak
Takve promene neće biti preveliki problem za kupce BMW X5 ili Mercedesa S-Klase, ali građanima čiji je “plafon” Dacia Sandero Stepway, ili sličan model, dodatne dve hiljade evra biće veliki izdatak.
Volkswagen i BMW iskoristili su nemački portal Automobilwoche kao platformu da iskažu duboko neslaganje s novim planovima EU.
Oni su izrazito protiv odluke, a smatraju da je transfer nove tehnologije “neizvodljiv u tako kratkom roku po pristojnim komercijalnim uslovima”.
Prošireni oblik testova
U BMW-u smatraju da je Euro 7 norma instrument za “raniji prestanak proizvodnje benzinaca i dizelaša”, jer se očigledno misli da će proizvođači ići linijom manjeg otpora i odustajati od motora s unutrašnjim sagorevanjem (SUS).
Evropska komisija je predstavila predloge za Euro 7 standard u novembru. Granice za automobile bi trebalo da budu samo delimično niže nego prema standardu Euro 6, koji je na snazi od 2015.
Međutim, trebalo bi da se meri u proširenom obliku testova u kojima bi se uzimali u obzir parametri poput hladnog starta i kratkih putovanja kada su emisije štetnih gasova (CO2, NOx…) višestruko veće.
– Kvalitetu vazduha ne pomaže ako merimo emisije izduvnih gasova novog SUS motora sa punim gasom i prikolicom za konje u prvoj brzini na planinskom prevoju u Alpima – pomalo podrugljivo poručuju iz Volkswagena.
Zaključili su da je najbolji način za smanjenje emisija razvijati električnu mobilnost, ali to bi mogao da bude problem ako će sve resurse morati da prebace na ispunjenje Euro 7 norme i razne homologacije.
BONUS VIDEO:
Komentari (0)