I pored poteškoća koje su obeležile 2022, poput krize sa čipovima, Toyota je uspela da odbrani titulu “najprodavanijeg brenda u svetu”.
Japanski proizvođač je isporučio kupcima 10,483.024 automobila, a brojka uključuje marke Daihatsu i Hino.
Ispred Volkswagena
Toyota je završila godinu ispred Volkswagen grupe koja je prodala 8,3 miliona četvorotočkaša, što je 7% manje u odnosu na 2021.
Ovo je ujedno najlošiji rezultat nemačkog giganta u protekloj deceniji, delom izazvan krizom u Ukrajini, prenosi Motor1.
Uz to, smanjena prodaja je uzrokovana kovid-restrikcijama u Kini, koja predstavlja jedno od najvažnijih tržišta za Volkswagen.
Najviše novih modela
Treba naglasiti da Toyota nije zadržala vodeću poziciju u SAD, jer je General Motors zabeležio bolje rezultate.
Tokom 2022, GM je prodao 2,274.088, a japanska kompanija (uključujući Lexus) ukupno 2,108.458 automobila.
Podsećamo, Toyota je predstavila i najviše novih (serijskih) modela u 2022. – četiri SUV-a, tri limuzine, tri minivana i jedan urbani četvorotočkaš.
Ipak, najveći broj noviteta stigao je iz Kine, a više detalja možete OVDE saznati.
BONUS VIDEO:
Komentari (0)