Prevelika očekivanja i perfekcionizam dovode do premora i depresije: Kako da pomognete sebi?

Važno je da budete svesni svojih mogućnosti, ali i okolnosti koje ne zavise od vas

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Shutterstock

Mnogi se od malena uče kako se trud i rad uvek isplate i akko “bez motike, nema ni hleba”.

Naravno, posao i novac koji njime zarađujete, u ogromnoj meri može da utiče na stil i bogatstvo života.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Međutim, isto tako, može da utiče loše na mentalno, pa i fizičko zdravlje. U čemu je stvar?

Problem je u tome što pojedini ljudi nastoje da budu najbolji u svom poslu. Naravno, u tome nema ničeg lošeg, ali ljudi ponekad nisu svesni sopstvenih granica, mogućnosti i realnih prilika.

Tako ljudi često nastoje da posao obave besprekorno, a za svaku manju nenamernu grešku, u stanju su da kinje i osuđuju sebe danima.

Često se gubi iz vida da napredak nije povezan samo sa radom, već i sa šefovima, radom kolega i realnom poslovnom klimom u kompaniji. Neuspesi i propadanje planova, stvaraju u čoveku ogroman stres, nervozu i bes, pa i nezadovoljstvo koje dovodi do sukoba.

Znate i sami da ovakve emocije i ponašanje mogu da izazovu brojne zdravstvene i mentalne probleme, pa i posledice po sam posao i život generalno.

Možda želite da date sve od sebe na svom poslu i time ostvarite veću dobit, ali treba da zastanete i da se zapitate – po koju cenu?

Foto: Shutterstock

Da li je bilo kakva zarada vredna vašeg zdravlja, raskida veze i gubitka društvenog života? Malo ljudi zna kako da podvuče crtu i postavi granice.

Ti ljudi su retko svesni svoje toksične produktivnost koja maltene razara druge segmente njihovih života.

1. Rad ugrožava zdravlje i lične odnose

Nema sumnje da su odlučnost i upornost vrline i poželjne karakteristike kod svakog radnika. Ipak, ako je neko u stanju da svoje lične potrebe, poput hrane, piće, odlaska u toalet i odmora, potpuno ignoriše zbog posla, ne radi se o vrednoći, već o toksičnoj produktivnosti.

Ignorisanje veze i partnera, pa i gubitak volje da se sa njima provodi vreme, jer je umor usled obima posla ogroman, znaci su da treba zastati i bolje razmisliti.

2. Nerealna očekivanja

Treba uvek biti svestan okolnosti u kojima se radi. Kako smo već naveli, vaš uspeh ne zavisi stoprocentno od vašeg angažmana, već i od drugih stvari, na koje vi ne možete da utičete.

Takođe, vi poznajete sebe, i trebalo bi da budete svesni koliko vremena vam je potrebno kako biste obavili neki zadatak. Ne gomilajte sve u zadnji momenat, ubeđujući sebe kako ste dovoljno sposobni da sve završite i uradite savršeno u kratkom vremenskom periodu.

Ilustracija,foto: Shutterstock

3. Poteškoća sa spavanjem ili odmaranjem

Toksična produktivnost može da dovede i do osećaja griže savesti, pa čak i tuge, kada osoba ima slobodno vreme. Nakon večere, ona neće ostati za stolom i razgovarati sa svojom porodicom, već će ustati odmah i krenuti sa pranjem sudova.

Svaki vid odmora, toksično produktivni ljudi doživljavaju kao gubljenje vremena. Njihov mozak više ne može da se opusti, pa konstantno procesuira koji deo posla je mogao da bude obavljen u određenom vremenskom periodu.

Odlazak na spavanje se odlaže sve do duboko u noć, do momenta kada se celokupan posao obavi.

Foto: Shutterstock

Iz ovakvog stanja, povratak je apsolutno moguć. Ljudi obično postanu svesni problema koji im toksična produktivnost i perfekcionizam stvaraju, tek akda postanu previše iscrpljeni ili kada njima bliski ljudi počnu da se žale kako ne izdvajaju dovoljno vremena za njih.

Ukoliko ste shvatili da je vreme da prikočite i da vaše ponašanje može da dovede do gubitka mnogo važnijih stvari od posla, radite sledeće stvari.

1. Postavite realne ciljeve

Svoja očekivanja što se tiče posla, uskladite sa drugim segmentima svog života. Ukoliko imate malo dete kod kuće, sigurno nećete moći da date sve od sebe na poslu.

Uzmite sebe u obzir. Preispitajte svoja osećanja, svoju snagu i motivaciju. Sve radite u skladu sa njima.

Foto: Shutterstock

2. Odmorite se

Odmor je sastavni deo rada, a istraživanja su pokazala da su osovbe koje uzimaju pauze u toku rada, zapravo produktivnije i urade više posla nego osobe koje celokupno radno vreme sede posvećeni poslu.

Neophodno je da napravite predah u radu, kako biste se presabrali i skoncentrisali.

Foto: Shutterstock

3. Vodite računa o sebi

Vodite računa o sebi, fizički i duhovno. Priuštite sebi toplu kupku, bioskop ili veče sa prijateljima.

Kada već zarađujete onoliko koliko vam je dovoljno, priuštite sebi nešto što ste dugo želeli, makar to bila i sitnica. Idite na putovanje, počastite sebe nečim skupljim ili prosto lezite i gledajte televiziju.

Ipak ste vi najvažnija osoba u vašem životu.

BONUS VIDEO:

Izvor: Objektiv.rs, 24sata.hr

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar