Uber pisao taksistima, nadležni poručuju: “Procedura jasna”

Poslednji kontakt sa predstavnicima Ubera bio pre tri godine

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Uber taxi
Unsplash/Thought Catalog

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture nema nikave informacije o dolasku bilo koje nove kompanije koja bi se bavila takvom vrstom pružanja usluga kao što je Uber, kaže pomoćnik ministra za saobraćaj Saša Stojanović.

Povodom navoda medija da je pokrenuta nova aplikacija Uber Srbija i da su pojedini taksiti dobili SMS poruke uz poziv da se priključe, Stojanović je za Tanjug rekao da nijedna kompanija koja se bavi delatnošću transporta nema obavezu da se prijavljuje Ministarstvu, ali da ukoliko žele da se bave bilo prevozom putnika ili stvari zakonom je propisana procedura i moraju da podnesu zahtev za licence.

“Odakle ti tekstovi u javnosti, zaista ne znamo. Da li se radi o ispitivanju tržišta ili se radi o nekim neproverenim informacijama, zaista ne znamo, niti se time bavimo”, rekao je Stojanović.

Naveo je da Ministarstvo nema nikakvih saznanja u vezi sa dolaskom Ubera i da je poslednji kontakt sa predstavnicima te kompanije lično imao pre tri godine kada je razgovarao sa predstavnicima Ubera za Jugoistočnu Evropu.

Oni su, dodaje, tada tražili informacije i pojašnjenja o zakonskim okvirima i uslovima obavljanja delatnosti prevoza putnika u Srbiji, kada im je objašenjeno da, kao i danas, prevoz putnika može da se vrši samo uz posedovanje odgovarajuće licence i mogu se koristiti isključivo profesionalni vozači, odnosno licencirani vozači.

“Ništa se od tada nije promenilo u tom smislu. Zvanično, to je jedina komunikacija koja je bila sa predstavnicima Ubera pre tri godine i niko nas od tada nije kontaktirao”, naveo je Stojanović.

Upitan da li bi evetualni dolazak takve neke nove kompanije u Srbiju doveo do ponovnog nezadovoljstva taksista, Stojanović kaže da se ne radi o tome da li će se taksisti podići ili ne, nego da se radi o tome da svako ko želi da obavlja prevoz putnika u gradskim uslovima mora da poštuje zakon kao što je to svuda u Evropi.

Srbija, kaže, sa svojim Zakonom o prevozu putnika nije ni iza ni ispred rešenja koja postoje u Evropi jer, naglašava, naprosto, niko ne može da obavlja delatnost bez odobrenja, odnosno licence.

“Jedino ispred čega su najrazvijenije evropske zemlje, kao što su Nemačka i Engleska, na tom polju u odnosu na Srbiju, jesu prve sudske presude koje su donesene i koje zabranjuju poslovanje kompanija, konkretno Ubera i u Londonu i u sedam nemačkih gradova”, rekao je Stojanović.

Očekuje da će i u Srbiji svaki tako detektovan nelegalan način obavljanja prevoza dobiti svoj sudski epilog, te da inspekcija na nivou grada treba da obavi kontrolu, da utvrdi ko se sve bavi nelegalnim prevozom i da primeni zakon.

Upitan šta se dešava sa CarGoom, Stojanović kaže da ne prati njihov rad.

“Oni su se marketinški vešto pozicionirali pre svega na medijskom tržištu Srbije. Očigledno je da imaju ozbiljnu podršku, finansijsku pre svega. Ministarstvo je uradilo sve što je u okviru naše nadležnosti propisane zakonom, podnete su krivične prijave”, rekao je Stojanović.

Očekuje da poreski organi i tužilaštvo urade svoj deo posla u skladu sa zakonom.

“Nadam se da će taj slučaj dobiti svoj epilog na sudu sa nekom odgovarajućom sudskom presudom”, dodao je Stojanović.

Povodom najavljenih subvencija za taksiste, Stojanović je rekao da je stupila na snagu Uredba o načinu i uslovima pružanja subveniconisane pomoći za nabavku novih vozila taksi prevoznicima i da su sredstva za to obezbeđena za 2020. godinu.

“Trenutno je u toku organizacija u okviru Ministarstva građavinarstva, saobraćaja i infrastrukture za implementaciju te uredbe”, rekao je Stojanović.

Naveo je da se na sajtu Ministarstva mogu naći informacije o uslovima pod kojima se zahtevi podnose, u kojoj formi i kome se podnose.

Uredba propisije izdvajanje sredstava za nabavku 6.000 vozila, a previđena je pomoć u subvencijama od oko 8.000 evra za nabavaku jednog vozila.

Stojanović kaže da ta sredstav mogu da budu iskorišćena samo za nabavku novih vozila kategorije EURO 6, vozila na električni ili hibridni pogon, i vozila na gasni pogon.



Izvor: Tanjug

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar