Ovo je vozač autobusa SMRTI u Bugarskoj: Ljupčo mogao da IZBEGNE tragediju, švercovao gorivo? (FOTO)

Pojavili su se novi detalji ove užasne tragedije

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Printscreen

Bugarski mediji su od početka spekulisali da je nesreća najverovatnije “greška vozača” jer je išao brzinom većom od 100 kilometara na sat.

Vozač Ljupčo Zafirov bio je za volanom makedonskog autobusa koji se juče ujutru zapalio na autoputu u Bugarskoj kada je stradalo 46 ljudi.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Bugarski mediji su od početka spekulisali da je nesreća najverovatnije “greška vozača” jer je išao brzinom većom od 100 kilometara na sat i jer “ne postoji ni milimetar traga kočenja”, kako su saopštili tamošnji zvaničnici.

Prema njihovom scenariju, on je izgubio kontrolu nad autobusom, nakon čega je vozilo udarilo u obližnju bankinu i zapalilo se zbog posledica udara.

Foto: Printscreen

Druga mogućnost je da je pukla guma na autobusu i da vozač nije mogao da obuzda vozilo koje je potom udarilo u bankinu, posle čega je buknuo požar.

Međutim, pojavili su se novi detalji ove užasne tragedije.

KRIVICA VOZAČA?

Naime, više izvora je izrazilo sumnju da je autobus prevozio švercovano gorivo, ali i pirotehniku za predstojeće novogodišnje praznike, što je izazvalo požar kobnih razmera nakon udara autobusa u bankinu.

Inače, vozač je pre tragedije zasutavio autobus na jednoj benzinskoj pumpi, gde su se on i putnici na kratko okrepili i potom nastavili dalje.

Kako piše portal republika.mk, iz do sada poznatih podataka jasno je da je aranžman do Istanbula koštao 80 ili 90 evra, u zavisnosti od izbora turista da li žele da se smeste u hotel sa četiri ili pet zvezdica. Jedan autobus, bez dva profesionalna vozača, prevozio je u proseku 50 putnika. Ili, četiri autobusa su prevezla ukupno oko 200 putnika. Ako se za aranžman uzme u proseku 80 evra, ispada da su četiri puna autobusa “Besa tursa” nosila 16.000 evra. Naravno, ovo nije neto dobitak, jer od iznosa treba odbiti trošak goriva, amortizacije, plate vozača i druge stvari. Međutim, posebna pažnja je posvećena činjenici da je, prema prvim informacijama, koje bi naravno trebalo da potvrdi zvanična istraga, u “autobusu-baklji” prevožena kanta sa dizel gorivom. Ključno pitanje je da li je vozač prevezao kanistere za sebe ili za potrebe agencije? A odgovor na to pitanje može se dobiti od vozača ostala tri autobusa iz kolone, koji se mogu proveriti da li su i oni uradili isto, piše ovaj portal.

Prema jednostavnim proračunima bugarskih medija, postoji razlika u ceni dizel goriva u Turskoj i Bugarskoj i Makedoniji. Zbog inflacije i pada lire, litar dizela u Turskoj košta 1,33 leva ili negde oko 65-66 centi, dok u Bugarskoj i Makedoniji košta 2,40 leva ili oko 1,20 evra. Što znači da je dizel u Turskoj skoro duplo jeftiniji nego u Bugarskoj i Makedoniji. Ova razlika u ceni čini putovanja u Istanbul skoro 40% jeftinijim ako se većina goriva kupuje u Turskoj. Upravo ta razlika od 1,07 leva ili oko 50.035 centi po litru pokazala se kobnom za izgubljenih 45 života makedonskih državljana, zaključuje se u tekstu.

BONUS VIDEO:

Izvor: Alo, republika.mk

Komentari (12)

  1. Vozaci svercuju sve i svasta, a to rade kao da im se isplati put to je bilo ranije a znam bila u busu to bilo pre pa 40 god mozda gde ke vozac svecovao nesto i sve putnike zaduzio kao da je zajednicka roba iz Bugarske

    Odgovori

Ostavite komentar