Šta tačno ovde piše, konobar? Ovako će ubuduće morati da vam POKAŽU CENE u svakom kafiću

Cene više ne mogu da budu nečitke, ili dosmislene

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Shutterstock

Novi Zakon o zaštiti potrošača je usvojen pre nekoliko dana.

To je zakon koji se duže čekao, a njegova osnovna namena je brže rešavanje potrošačkih sporova, efikasnija zaštita prava potrošača, ali i korist za trgovce.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Prvi put, kako nam je rečeno, biće omogućena vansudska zaštita kao obaveza. Odnosno, uz posredovanje tela za vansudsko rešavanje sporova koje evidentira resorno ministarstvo, ona će biti obavezna za trgovce.

Zakonom je predviđeno više novina, među kojima je uvođenje registra “ne zovi”, prekršajnih naloga, kao i obaveza izdavanja predračuna za majstorske usluge veće od 5.000 dinara.

Registar “ne zovi” podrazumeva postojanje spiska mobilnih i fiksnih telefona koje trgovci više neće smeti pozivati da bi nudili svoje robe ili usluge, a brojeve na koje ne žele da budu pozivani u tu svrhu će sami građani proslediti svojim operatorima.

Ukoliko trgovci i dalje zasipaju potrošače reklamnim porukama prekršajni nalog je kazna od 50.000 ili 30.000 u zavisnosti od toga da li je reč o pravnom licu ili preduzetniku, a kasnije ako dođe do sporova kazne su mnogo veće i kreću se od 300.000 dinara do dva miliona dinara za pravna lica, odnosno od 50.000 do 150.000 dinara za preduzetnike.

Majstori moraju da daju predračun

Kada je reč o zaštiti građana od nefer majstora, oni će za sve usluge koje koštaju više od 5.000 dinara morati napraviti predračun, sa kojim korisnici njihovih usluga treba da se slože i to pismeno.

Predviđeno je i uvođenje prekršajnog naloga i to za lakše prekršaje.

Takođe i unapređenje postupka vansudskog rešavanja potrošačkih sporova, jer će za razliku od sadašnje prakse, po stupanju na snagu ovog zakona, što bi trebalo da počne tri meseca od dana objavljivanja u Službenom glasniku, trgovci morati da učestvuju u sporu.

Ugovori koji će se sada potpisivati sa organizatorima putovanja ubuduće moraju sadržati sve informacije i sve troškove koji mogu nastati, pa čak i troškove povratka sa destinacije, što je bilo sporno upravo ove sezone tokom požara u Grčkoj i na drugim destinacijama.

Šta je još važno?

Zakon sadrži i nekoliko važnih izmena koje se tiču rada ugostitelja i cenovnika u samim kafićima i restoranima.

Kako je upravo objavljeno u Službenom glasniku, trgovac je trgovac je dužan da, osim ako ovim zakonom nije drugačije propisano, na nedvosmislen, čitak i lako uočljiv način istakne prodajnu i jediničnu cenu robe ili usluge, u skladu sa propisima kojima se uređuje trgovina.

Trgovac je dužan da sačini cenovnik ili tarifnih usluga. Odnosno, trgovac je dužan da isti istakne u izlogu, poslovnim prostorijama ili na drugom mestu na kome nudi vršenje usluga.

Ako trgovac nudi vršenje usluga u posebnom odeljenju prodajnog objekta, cenovnik ili tarifnih usluga može da istakne u tom odeljenju.

Na taj način, više ne bi smele da se ponavljaju situacije sa kojima su se susretali naši sugrađani, kada su im, na primer, umesto jedne flašice naplaćivane njih 45.

BONUS VIDEO:



Izvor: Telegraf Biznis

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar