Preventiva je od velikog ZNAČAJA: Koji su najčešći uzročnici bolova u kolenima i kako da ih SPREČITE

Mogu da nastanu i kao posledica prekomernog sedenja

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Freepik/wayhomestudio

Bolovi u kolenima su sve češća zdravstvena tegoba sa kojom se susreću kako stariji, tako i mlađi ljudi.

U istočnoj Evropi skoro jedna trećina svih poseta lekaru uzrokovana je bolovima u kolenima i zglobovima.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Ova tegoba može imati ozbiljne posledice ukoliko se ne leči blagovremeno.

Bolovi u kolenima mogu nastati kao posledica povreda kao što su pucanje ligamenta ili oštećenje hrskavice.

Takođe, povreda meniskusa je jedna od najčešćih povreda kad je koleno u pitanju. Ova povreda se može javiti kod velikih rotacionih kretnji kolena. Povreda meniskusa je moguća i kod osoba koje duže vreme čuče i drže svoja kolena savijenim.

Foto: Pixabay/ Angelo Esslinger

Kako biste bili sigurni da je u pitanju povreda meniskusa, proverite da li imate otok i crvenilo. Vrlo verovatno zbog velikog bola nećete biti u stanju da ispravite celu nogu. Ovakva povreda zahteva fizikalnu terapiju, pa je veoma bitno da joj pristupite ozbiljno.

Foto: Freepik/freepik

Još jedan od najčešćih problema kad su kolena u pitanju je pucanje tetive. Tetive su tkivo koje spaja mišiće sa zglobovima. Kada preopteretite tetive, one pucaju, što dovodi do upale. Čak i najmanji pokreti ili dodiri kolena mogu izazvati dalje upale i iritacije, te je jako bitno da ne tretirate upaljeni deo. Najčešći simptom povrede tetiva u kolenima je jak bol, kao i preosetljivost u predelu zgloba.

Foto: Freepik/katemangostar

Ipak, najveći broj ljudi se susreće sa bolovima u kolenima koji su posledica prekomernog i nepravilnog sedenja. Mnogi smatraju da su bolesti kolena nastale kao posledica savremenog načina života.

Ako dnevno provodite više od 7 sati u sedećem položaju, vrlo verovatno će vam se u nekom periodu javiti iznenadni bolovi u kolenima.

Foto: Andriy Popov / Panthermedia / Profimedia

Da biste to sprečili, savet je da u toku dana izdvojite malo vremena i za fizičke aktivnosti i bavljenje sportom. Isto tako, postoje brojne vežbe za kolena, ali i za leđa. Nemojte zaboravljati na svoja leđa, s obzirom da i ona trpe jednako koliko i kolena ukoliko duži deo dana provodite u sedećem položaju.

Izvor: Objektiv.rs, Blic Žena

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar