OBJEKTIV ISTRAŽUJE

Milo ne da svog “majbaha”: Đukanović se grčevito bori za SUPERLUKSUZNI automobil od milion evra

Vlada Crne Gore je najavila prodaju superluksuznog predsedničkog vozila, kako bi upotpunila budžet namenjen za pomoć ugroženim građanima

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Mercedes, PA-EFE/TOMS KALNINS

Ni lokalni izbori u Nikšiću 14. marta u ovom momentu nisu toliki prioritet predsednika Crne Gore Mila Đukanovića kakvo je zadržavanje superluksuznog “majbaha” po svaku cenu.

Ovaj ekskluzivni “Mercedesov” automobil, u kojem se crnogorski šef vozi već skoro tri godine, košta neverovatnih milion evra i opremljen je najsavremenijom tehnologijom zaštite, što ga svrstava u sam vrh što se tiče bezbednosti onih koji se u njemu voze.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Međutim, ničija do zore nije gorela, pa ni Đukanovićeva. Vlada Crne Gore najavila je krajem prošle godine da će se rešiti dva “majbaha”, kojim su se vozili nekadašnji premijer Duško Marković i Milo Đukanović. Plan je da se sredstva od njihove prodaje uplate u budžet i koriste za pomoć ugroženim građanima i unapređenje socijalne pravde u državi.

DIGAO BUNU

Odlučeno je da luksuzna limuzina koju je koristio premijer Marković neće voziti njegovog naslednika Zdravka Krivokapića, pa je vraćena stvarnom vlasniku, a to je, kako se ispostavilo, Agencija za nacionalnu bezbednost (ANB).

Skuplji “majbah”, kojim se vozio Đukanović, a koji mu je MUP Crne Gore dodelio kao “štićenoj ličnosti”, stavljen je na listu za prodaju, što je večnog vladara podstaklo da podigne opštu bunu.

DILERI ZA PRODAJU AUTA

Naime, njegov kabinet oglasio se nedavno saopštenjem u kome je poručeno da bi premijeru i ministru finansija, kako je rečeno, posao dilera za prodaju auta bio najveći uspeh u prvih 100 dana rada Vlade, pod uslovom da im to “pođe za rukom”.

“Premijer i ministar finansija, koji su prvog radnog dana zadužili državu gotovo milijardu evra, ne samo iza leđa građana nego i onih koji su ih doveli na ta mesta, sad prosipaju maglu toj istoj javnosti o uštedama i rešavanju socijalnih problema prodajom dva automobila, i to na način kojim brukaju državu i funkcije koje trenutno obavljaju. Kad bi im taj posao dilera za prodaju auta, na šta su se sveli, pošao za rukom, bio bi to najveći uspeh u prvih sto dana ove vlade. Blindirani auto za potrebe predsednika nabavljen je po proceni nadležnih službi o njegovoj bezbednosti i izražava očekivanje da te službe procene da li je takav auto više potreban ili nije”, stoji u saopštenju Milovog kabineta.

NIKO KAO ON

Valja istaći da je blindirani „mercedes majbah” u voznom parku Crne Gore ubedljivo najskuplje vozilo kojim se vozi jedan predsednik republike u regionu, a i šire. To znači da lideri mnogih država u Evropi – od Srbije, Mađarske, Hrvatske, Slovenije, Makedonije, pa do Poljske, Italije, Češke i Francuske – mogu samo da sanjaju kako uživaju u Đukanovićevom luksuzu.

Inače, njemu nije bilo strano ni to da se u ovoj preskupoj limuzini vozika uzduž i popreko po Crnoj Gori, pa je u više navrata fotografisan kako to radi.

  • Drumska pokretna tvrđava
  • cena osnovnog modela 350.000 evra
  • specijalno se naručuje u Nemačkoj
  • nivo zaštite: 7 (skala 1-7)
  • pokreće ga 6,0-litarski V12 motor od 530 KS i 830 Nm obrtnog momenta, koji postiže maksimalnu brzinu od 210 km/h
  • staklene površine na njemu debljine su 10 cm
  • neprobojan na gotovo svu municiju ispaljenu iz neposredne blizine
  • karoserija izrađena od čeličnog sendviča debljine 50 mm, otpornog na municiju svih kalibara i ručne raketne projektile
  • za bezbednost u slučaju napada nagaznim ili daljinski aktiviranim minama zadužen je specijalno konstruisan pod
  • opremljen najmodernijim sistemima za praćenje kretanja vozila, ometanje radio-signala i automatsku bezbednosnu dojavu u slučaju napada
  • na najmanju detekciju zagađenog vazduha hromatogram odmah zatvara sve ulazne vazdušne otvore
  • “planinsku klimu” u kabini obezbeđuje komprimovani vazduh u bocama koje susmeštene u dnu gepeka
  • kompletno osvetljenje je u LED tehnologiji, uključujući glavna svetla, a kabina je opremljena 3D ozvučenjem

Piše: Goran Mitrović

OVU I DRUGE ZANIMLJIVE TEME MOŽETE PROČITATI U ŠTAMPANOM IZDANJU OBJEKTIVA ZA 1. MART



Izvor: Objektiv.rs

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar