Najpopularniji SRPSKI glumci za Objektiv o ONLAJN pozorištu: Oni koji to kritikuju su čisti idioti

Glumci imaju podeljena mišljenja u vezi novog trenda teatra

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: E-Stock/ Caslav Vukojicic/ Ivan Dobricic, Vikipedija/ Mihajlo Andjelkovic

Koronavirus uticao je na rad mnogih institucija, pa tako i pozorišta. Alternativa za pozorišne predstave osmišljena je u vidu onlajn emitovanja.

Glumac Andrija Kuzmanović rekao je za Objektiv da se njemu ta ideja ne sviđa i da on neće učestvovati u tome ako se pozorište bude svelo samo na to, a ova njegova izjava podstakla nas je da proverimo da li se njegove kolege slažu sa njim.

“Kontakt sa publikom je „živo meso” koje pulsira i to se ne može zameniti. Koliko će ovo trajati stvar je Božje volje, ali činjenica je da neće biti dobro ako potraje još godinu dana. Bojim se da će teatar, koji je kičma kulture, postati ono što ne bi trebalo da bude. Ja sam imala sreću da sam u svom životu igrala u teatru koji je u ono vreme bio veoma jak i značajan”, rekla nam je Mira Banjac, dok je Eva Ras drugačijeg mišljenja:

Foto: E-stock/Caslav Vukojicic

“Ne znam šta će biti sa pozorištem globalno, ali naše pozorište je poslednjih decenija izgubilo mnogo na vrednosti. Ono prosto grca u toj borbi za opstanak, a bojim se da to nema odjeka. Pandemija je samo izbacila na površinu sve ono što već odavno ne valja. Kada
sam pre 61 godinu upisala FDU, ni tad nisam bila oduševljena pozorištem. Danas su i film i pozorište u ćorsokaku, kao i cela svetska kinematografija. Televizija i onlajn ostvarenja su i pre pandemije bili aktuelni, tako da ovi kvaziintelektualci koji to kritikuju nisu ništa do čisti idioti”.

Dragana Mićalović podržava onlajn predstave zbog bezbednosti.

Foto: E-Stock/ Ivan Dobričić

“Ja sam počela da se bavim glumom upravo zbog pozorišta, jer je to jedan kontakt sa dušama, a ukoliko je to bezbednije i sigurnije, nema razloga da ne podržim onlajn predstave. S druge strane, ne bih volela da to zaživi, jer prosto, kamera je za film, seriju ili neku emisiju, a pozorište su ipak daske koje život znače, stvoreno je za ljude i živo je”, rekla je mlada glumica.

Sa druge strane, Svetlana Bojković priznaje samo „žive” predstave.

30, September, 2020, Belgrade – The Golden Antenna Awards in 2020 were presented at the FEDIS International Drama and Series Festival. Svetlana Bojkovic. Photo: PVJ/ATAImages
30, septembar, 2020, Beograd – Na medjunarodnom Festivalu drama i serija FEDIS dodeljene su nagrade “Zlatna antena” 2020. godine. Photo: PVJ/ATAImages

“Pozorište nikako neće zamreti zbog onlajn predstava i ne može da zamre. Priznajem samo predstave u pozorištu
uživo. Sve će ovo proći, ne može da traje doveka. Malo nas je zatekla ova korona, ali pozorišna publika postoji, pa postoji. To je prosto čovekova potreba, preživelo je i kugu i razne druge pošasti, pa će preživeti i ovo. A što se tiče onlajn predstava, to je jedan novi model koji ni približno ne može da zameni pozorište. To je više za nekog ko je gledao predstavu uživo, pa da se podseti”, uverena je glumačka diva, a sličan stav ima i Milan Gutović.

Foto: Antonio Ahel/ATAImages

“Onlajn predstave se nikako ne mogu nazvati pozorišnim, jer to je više televizija ili neki drugi medij. Ovo je sve prolazno, tako da bih pre mogao da je nazovem jednom fazom u hiljadugodišnjem životu pozorišta. Prosto znam da će pozorište da opstane, jer i u ratno vreme je zamiralo, pa se ponovo javljalo tako da smatram da je pozorište mnogo otpornije nego ovaj virus. Nema tog virusa koji može da uništi pozorište”, rekao je čuveni Lane za štampano izdanje lista Objektiv.

Nataša Marković i Anja Alač učestvovale su u onlajn izvođenju predstave „Kad su cvetale tikve”, pa su nam prenele svoja iskustva.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

“U ovom onlajn izvođenju veoma mi je zanimljiva reakcija publike. Mnogi su komentarisali da je to fantastično profesionalno urađeno i da neke stvari i neke reakcije određenih glumaca nisu mogli da vide u pozorištu, jer od zavisnosti od toga gde sedite drugačiji je ugao gledanja “, zapazila je Nataša, dok je Anji bilo uzbudljivo to što je znala da je preko ekrana prati mnogo ljudi.

“Publika je neverovatno važna, ali smo znali da nas mnogo ljudi prati putem kompjutera, tako da nam je to bila dodatna motivacija. Bilo nam je uzbudljivo što smo mogli da predstavu održimo na repertoaru uprkos situaciji”, objasnila je Anja.

Autor: Ekipa Objektiva

OVU, ALI I MNOGE DRUGE PRIČE MOŽETE PROČITATI U ŠTAMPANOM IZDANJU OBJEKTIVA ZA 1. FEBRUAR

Foto: Objektiv.rs


Izvor: Objektiv.rs

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar