Sud u Nemačkoj odlučio: Samo JEDAN brend sme da proizvodi čokolade u obliku KVADRATA

Nakon 10 godina praničenja

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto/Freepik/robotdean

Okrugla, pravougaona, kvadratnog oblika, kockasta… samo nek je ČOKOLADA.

I neka je ukusna.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Većina ljubitelja ovog slatkog proizvoda, tako posmatra stvari.

Ali, ne i kompanije i što je još bitnije, ne i sud.

Neki su možda i bili upoznati u to da dve velike kompanije – Milka i Ritter vode bitku oko toga ko ima ekskluzivno pravo na kvadrtani oblik čokolade.

Foto/Printscreen/YouTube Stella ASMR

Kompanija Mondalez, koja proizvodi Milka čokolade je tužila kompaniju Alfred Ritter koja proizvodi čuvene Rittr čokolade, koje su, između ostalog, prepoznatljive i po svom unikatnom kvadratnom obliku.

Nakon 10-godišnje pravne bitke, vrhovni sud u Nemačkoj je odlučio da jedino Ritter čokolada može da se prodaje u tom obliku u ovoj državi i time je odbio tužbu konkurencije, piše BBC.

Reč sudija

Brend obično ne može da zahteva zaštitu u Nemačkoj, ukoliko njegov oblik proizvodu daje “suštinsku vrednost.”

Međutim, prema rečima sudija, situacija sa Ritter Sportom je drugačija.

Sud smatra da kvadratni oblik čokolada Ritter Sport nije samo plod funkcionalnosti već i kreativnog oblikovanja.

“Za ostale proizvođače čokolada nije presudno da svoje proizvode nude u kvadratnom obliku”, navedeno je u presudi.

Foto/Printscreen/YouTube marktcheck

Iz kompanije Alfred Ritter iz Waldenbucha, koji se nalazi pored Štutgarta, su saopštili da su srećni jer je osigurana budućnost zaštitnog znaka njihove marke koju neguju već decenijama.

Ritter Sport je osnovan 1912. godine, a kvadratni oblik je dizajniran 1932. godine kada je jedna od osnivačica Klara Ritter odlučila da čokoladice moraju, da stanu u džep svake jakne, a da ne puknu.

Milka, je, bez sumnje, izgubila veliku bitku, ali čisto sumnjamo da će im promet zbog toga značajno opasti, pogotovo ako uzmemo u obzir obožavaoce njihovih čokolada.



Izvor: Objektiv.rs

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar