Industrija visi o koncu: Rat korone i američkih bioskopa se nastavlja

Bioskopi širom sveta zavise od jedne odluke

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto/Unsplash/Zhifei Zhou

Sredinom meseca najavljen je “Tenet”, 200 miliona dolara skup akcioni blokbaster Kristofera Nolana, a odmah iza njega trebalo je da usledi Diznijev “Mulan”, ništa manje jeftina igrana verzija crtanog filma iz 1998. Pa premda se Nolan zaklinjao kako ga koronavirus neće sprečiti da pokaže svoj film publici u unapred dogovorenom terminu, Warner Bros je bez velike pompe najavio novi datum premijernog prikazivanja – 12. avgusta.

Dizni se više brinuo zbog toga što je otkazano otvaranje njegovog Diznilenda u Anaheimu, na njemu bi više zaradio nego na prometu u bioskopima, ali su presudili strogi propisi ministarstva zdravstva. “Mulan” je pomeren na 21. avgust, ni deset dana nakon “Teneta”, što se smatralo sigurnom zonom.

Zašto su ta američka otvaranja tako važna? Zato što će o njima zavisiti rad bisokopsih-mreža u čitavom svetu.

Da ne bi bilo zabune, neke od njih već posluju, posebno one koje imaju na raspolaganju jake lokalne proizvode, recimo, u Francuskoj je prošle nedelje vrlo uspešno počela da se prikazuje komedija s Žilijet Binoš “Kako biti dobra supruga”, u Južnoj Koreji solidan hit je triler “Nevinost”, čija junakinja brani svoju otuđenu majku u procesu za ubistvo i otkriva neželjene tajne malog sela, a Universalova “Svetska turneja trolova” i dalje se uspešno prikazuje u zemljama u kojima nije bila dostupna na striming platformama, iako su joj međunarodni prikazivači zapretili bojkotom: smatrali su da nije fer da film najavljen za bioskope završi na malim ekranima.

Primer Universala sledio je i Sony koji je svoj 50 miliona dolara skupi ratni film “Greyhound” s Tomom Henksom preprodao novoj striming platformi Apple TV plus.



Izvor: B92

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar