Sve što vam je u životu potrebno jeste ZEN: 4 načina da iskulirate

Možete vi to, verujte nam

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto/Pixabay/rauschenberger

Naturopate i istraživači jednoglasno tvrde: smanjiti nivo kortizola (hormona stresa) znači smanjiti nakupljanje suvišnog masnog tkiva.

Dakle, efekat je 2 u 1.

Znamo da to nije uvek najlakši mogući posao, pogotovo kada se iznervirani vratite kući, nakon napornog radnog dana, ali ne znači da ne treba da pokušate.

Mi imamo 4 trika kako da iskulirate, a vi duboko udahnike i primenite ih!

Razmišljajte pozitivno

Diđite, izbegavajte stres, bavitese jogom, meditiraje, tako treba. Ali treba i razmišljati pozitivno i to na sledeći način: “Dobro se osećam u svom telu. Moje telo mi se dopada, moje telo se dopada svima.” Zvuči glupo, ali ako vam izgovaranje ovih auto- sugestivnih rečenica pređe u naviku, mnogo lakše ćete podnositi stres svakodnevice (a time i imati sve ređe porive za nezdravom hranom). Važno je da naučite da upravljate emocijama i stresom, piše cosmopolitan.hr.

Foto/Pixabay/AlexanderStein

Jedite makar jednom dnevno potpuno svesno

Dok jedete, pokušajte da razmišljate što intenzivnije o tome šta i kako jedete. Uzmimo za primer običnu čokoladu, onu istu koju inače progutamo za tri sekunde bez ikakvog zadovoljstva. Prvi korak: otvorite čokoladu i pogledajte je iz svih uglova, koliko je lepa, smeđa i fina, kao da je nikada niste videli. Drugi korak: dodirnite je i istražite njenu teksturu. Treći korak: onjušite je celu, kakvog je mirisa? Peti korak: e, sada možešte da je pojedete. I nakon što ste je pojeli sa zadovoljstvom, da li želite još?  Zapravo i ne toliko? U tome je trik.

Foto/Pixabay/asundermeier

Kontrolišite disanje

Naučnici to zovu srčana koherencija. Naime, kada smo pod stresom, disanje i srčani ritam su haotični. Različite vežbe disanja i opuštanja se praktikuju već hiljadama godina, jer pomažu pri smirivanju. I zato, tri puta na dan, pet minuta (kad se probudite, pre ručka i oko 15 sati) neka vam udisaj i izdisaj traju 10 sekundi. Nama pomažu aplikacije za disanje (npr. breathe + Simple Breath Trainer) koje vizualizuju trajanje daha umirujućim bojama. Jer, kontrolišući disanje, utičemo na pravilan rad srca, aktivnosti našeg mozga i (za nas u ovom trenutku dosta važno) kontrolu potrebe za nezdravom hranom. Eto, sada ima smisla, zar ne?

Foto/Pixabay/fotoblend

Potražite pomoć u biljkama

Ali ne u bilo kojim biljakama. Neke biljke su bogate tzv. mucilage želatinoznim materijama (one koje se naduju u kontaktu sa vlagom), pa su zbog toga dobar izvor topivih vlakana za organizam, smanjuju apetit, podstiču probavu i smanjuju apsorpciju šećera i nakupljanje masti. Možete da izaberete indijsku smokvu, garciniju ili psyllium. Pronaći ćete ih u biljnim apotekama, ili prodavnicama zdrave hrane, u obliku kapsula ili u prahu. A šta kada nas uhvati neizdrživa glad ili (opet) potreba za slatkim? Tada savetujemo srebrnu svilenicu koja suzbija potrebu i zavisnost za slatkim.



Izvor: Objektiv.rs

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar