Sugrađane bi od danas trebalo da prevozi novih 40 zglobnih autobusa koji su deo kontingenta od 100 autobusa koje je grad nabavio. Deo ovog voznog parka plavih autobusa već se nalazi na ulicama.
– Očekujemo do početka maja isporuku dodatnih 50 solo autobusa, čime će biti završena nabavka koju smo započeli prošle godine i koja je nastavak onog o čemu pričam već dve godine – potpuna revitalizacija voznog parka GSP „Beograd”. U toku su nabavke za tramvaje i 300 novih autobusa. Na ulicama je sve više autobusa plave boje, što znači da su to nova vozila, a sve je više novih autobusa i privatnih prevoznika koji su ugovorom uslovljeni da ih nabavljaju – istakao je gradonačelnik Aleksandar Šapić prilikom obilaska pogona GSP-a u Novom Beogradu.
Do kraja godine, kako je rekao, očekuje da u gradu neće postojati nijedan autobus u sistemu gradskog prevoza stariji od dve do dve i po godine, a u narednih nekoliko meseci ima konkretnije informacije o nabavci novih tramvaja.
– Proces je u toku. Za dva meseca trebalo bi da stignu dva nova turska tramvaja koja smo naručili još prošle godine. Nakon toga, u roku od godinu dana, trebalo bi da stignu i preostala 23, što predstavlja obnovu vozila za šinski prevoz. Trenutno planiramo da raspišemo tender za reparaciju španskih tramvaja. Ukupno očekujemo 25 novih turskih tramvaja, 25 „španaca” koji će biti rekonstruisani, kao i 100 novih koji će biti izrađeni specijalno za naš šinski sistem – rekao je Šapić, a prenosi Beoinfo.
On je podsetio da su svi ovi tramvaji imali problema jer nisu u potpunosti odgovarali našem sistemu te nisu mogli da se kreću svim deonicama.
– Ovih novih sto tramvaja koje smo naručili biće nešto kraći, ali će moći da se kreću na svim potezima. Sa tih 100 tramvaja i ovih 50, odnosno 25 turskih i 25 repariranih španskih, potpuno će biti rešen tramvajski vozni park – rekao je Šapić.
On je naglasio da je preostalo još da se reši pitanje trolejbusa ili elektrobusa, o čemu će odluka biti doneta naknadno.
– Najveći problem je gde ćemo naći novac za tu namenu. Radimo na mogućnostima za nabavku sto vozila, a onog momenta kada budemo spremni i sigurni da ćemo naći sredstva, tada ćemo obavestiti javnost da krećemo u ovu nabavku – istakao je Šapić i podsetio da je reforma u javnom prevozu počela pojeftinjenjem karata, potom besplatnim prevozom za pojedine socijalne kategorije, a da je vrhunac bilo potpuno ukidanje plaćanja javnog prevoza.
– Potpuni oporavak podrazumeva obnovu parka sa 2.000 vozila, autobusa, tramvaja, trolejbusa i elektrobusa na ulicama grada, u periodu od tri do četiri godine. Jedini stari ugovor sa „Lastom” i „Strelom”, koje su bile zajedno u konzorcijumu za prigradske delove grada, raskinut je jer nisu ispunjavale potrebne uslove – naveo je Šapić.
Najavio je da će biti raspisan novi poziv za javno-privatno partnerstvo pod novim uslovima kojima će biti naloženo da privatnici imaju nove autobuse po svim standardima koji važe i za ostale. Očekuje se da ovo bude završeno do leta, nakon čega će javni prevoz biti unificiran i standardizovan i za ove privatne prigradske linije.
Ovim tempom, naveo je gradonačelnik, očekuje se da do kraja 2027, a najkasnije do početka 2028. godine, više neće biti vozila u javnom prevozu koja bi bila starija od dve-tri godine.
Komentari (0)