„Mesec nezavisne scene” u Bitef teatru: Okupljaju se umetnici iz Srbije i regiona

Selektovane predstave na autentične načine ulaze u pozorišni dijalog sa savremenim trenutkom u kojem nastaju

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: printscreen/Facebook/Bitef teatar

Ovogodišnju selekciju sedmog izdanja programa „Mesec nezavisne scene”, koji će od 22. januara do 19. februara u Bitef teatru tradicionalno okupiti brojne umetnike, ali i publiku, čini 14 predstava iz Srbije i regiona: iz Hrvatske, Crne Gore, Severne Makedonije. Selektovane predstave na autentične načine ulaze u pozorišni dijalog sa savremenim trenutkom u kome nastaju.

Predstave nezavisne scene otvaraju pitanja smisla, locirajući, imenujući i umetnički uobličavajući sociopolitički dijalog sa zajednicom. Ujedno problematizuju i pokreću korpus pitanja i tema kulture sećanja, izbegličke krize, nemogućnosti asimilacije, trauma rata, trauma odrastanja i vršnjačkog nasilja, transgeneracijsku traumu nerešenih istorijskih pitanja koja rađaju predrasude i paranoju. Probleme i pitanja roda, feminizma, maskuliniteta, identiteta, granica i graničnog i otvaranja mogućnosti za spoznaju i integrisanje loših i zastrašujućih iskustava kroz umetničku praksu.

– Scena je hrana društva, njegov štit, oružje, njegova zaštita. Pozorište nezavisnih umetnika je hitna pomoć za rast i razvoj mnogopotrebnih i uvek željenih umetničkih sloboda. Repertoar Meseca nezavisne scene u Bitef teatru donosi takvu svežinu i slobodu ‒ konstatuju „nezavisni” umetnici.

Selektovane predstave za program „Mesec nezavisne scene” u Bitef teatru ovoga puta pored ostalih čine dela: „Holopartizanke” u režiji Andree Kargačin, multimedijalna plesna predstava za četiri ljudske i četiri hologramske plesačice. Sećanje na partizanke, pritisak istorije na nove generacije. Neumorni Dah teatar predstaviće se sa ostvarenjem „One. Ispred svog vremena”. U pitanju je multimedijalni projekat koji spaja živo izvođenje, izložbu, instalacije, video-radove i fotografiju. Govori o ženama koje su bile pionirke značajnih postignuća za našu kulturu, još nedovoljno poznate i vidljive u kulturnom i istorijskom nasleđu Srbije.

Režiju potpisuju Jadranka Anđelić i Dijana Milošević. Tu je i duodrama „Dobri ljudi” u režiji Tamare Stojanoske, koja stiže iz Skoplja. Rađena je po tekstu Lungs Dankana Makmilana i inspirisana projektom „The Relation Work Project” (1976‒1980) Marine Abramovicć i Ulaja.

U selekciji je i „Jelena Savojska” u produkciji crnogorskog Korifej teatar i režiji Zorana Rakočevića, zatim „Crvenkapa” trupe „Hajde da” u režiji Marka Pejovića, ali i drama „Žena himna” u režiji Roberta Raponje. Publiku čeka i predstava „Nina” koja priča o strahu i nesigurnosti, samopouzdanju, emocijama i krhkim senzibilitetima. Režiju potpisuje Nikolina Vujević. Zatim, tu je i monodrama „Mulej” rediteljke Anice Petrović. Nastala je po istoimenom romanu Erlenda Lua, o ciničnoj osamnaestogodišnjoj Norvežanki Juliji koja pokušava da pronađe ekscentričan način da se ubije. Monodrama tematizuje adolescentsku suicidalnost i proces suočavanja sa smrću bližnjih i preispituje da li i kako ljubav i podrška mogu biti lekoviti u prevazilaženju psihičkih problema. Delo „Koko” u režiji iskusne Senke Bulić posvećeno je Koko Šanel, najvećoj dami francuske mode, a tu je i predstava „Pod istim krovom”, nastala u koprodukciji udruženja Kulturanova i Novosadskog pozorišta, i mnoge druge.

 

Izvor: Politika

Komentari (0)

Ostavite komentar

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Izdvojeno za vas