Na tvrdnje da se pogoni Gradskog saobraćajnog preduzeća gase, da se privatnici sve više „šire”, preuzimaju linije GSP-a i na taj način mu direktno udaraju na kasu, da će zbog toga biti otpuštanja radnika i da će se Gradsko saobraćajno preduzeće svesti na tramvaje i trolejbuse… koje prethodnih meseci u javnost iznose predstavnici nekoliko sindikata ovog preduzeća juče su reagovali iz dva najmasovnija sindikata GSP-a.
– Povodom kampanje obmanjivanja javnosti koja traje duže vreme, mi iz Samostalnog sindikata GSP-a „Beograd” i Sindikata radnika zaposlenih u GSP-u smatramo svojom obavezom da se obratimo sugrađanima. Jer, više ljudi koji se predstavljaju kao zastupnici interesa zaposlenih u GSP-u niti rade u našem preduzeću, niti su ikada radili, a zastupaju ukupno 42 radnika, što je 0,007 odsto od broja zaposlenih. Oni svakodnevno u sredstvima javnog informisanja iznose teške laži i na taj način uznemiravaju i zaposlene u preduzeću i javnost. Kao dva jedina reprezentativna sindikata, koja predstavljaju više od 4.700 zaposlenih u GSP-u ili preko 85 odsto zaposlenih, želimo da demantujemo laži i kažemo istinu – navodi se, između ostalog, u saopštenju koje prenosi Beoinfo.
Istina je, kako kažu, da se vodi prljava politička kampanja protiv GSP-a i grada na razne načine.
– Jedan od njih je forsiranje lažnih predsednika sindikata u medijima, gde oni iznose neistine i izmišljotine, a zauzvrat dobijaju ozbiljnu finansijsku nadoknadu. Posle određenih nesporazuma uspostavili smo izuzetno dobru saradnju sa gradonačelnikom Aleksandrom Šapićem i njegovim kabinetom, koja traje i unapređuje se već više od godinu i po dana. Uključeni smo kroz socijalni dijalog sa rukovodstvom grada i menadžmentom preduzeća u sva bitna dešavanja u vezi sa našim preduzećem. Tim dijalogom postigli smo da se vozni park preduzeća obnavlja i nikada do sada nismo imali toliko novih vozila. U GSP stiže 150 novih, gasnih autobusa, a očekujemo da će iduće godine biti nabavka za još 250 novih autobusa. Sa do sada nabavljenim vozilima kompletno će biti obnovljen autobuski vozni park. Očekuje se isporuka 25 novih tramvaja, od kojih će prvi stići već na proleće 2025. godine, a uskoro se raspisuje i tender za još 100 novih tramvaja i tender za nabavku 80 novih trolejbusa – navode predstavnici dva najmasovnija sindikata.
Oni naglašavaju da je zarada vozača više puta povećana, a da se najnovije povećanje primenjuje od 1. oktobra, ali i da su povećane zarade i drugim zaposlenima čiji je posao usko vezan za saobraćaj.
– Nismo zadovoljni u potpunosti i zato će na temu zarade vozača, održavanja i još nekih kategorija zaposlenih biti još razgovora i pregovora da ne bi odlazili iz Srbije jer su to deficitarna i jako bitna zanimanja. Oni prevoze nas i našu decu, naše sugrađane i veoma je važno da budu zadovoljni i fokusirani samo na vožnju, a ne, kao nekada, da razmišljaju da li će imati svom detetu da kupe kiflu za doručak. U preraspodeli linija, ukupan broj vozila GSP-a biće nešto manji jer je to jedini način da vozači imaju dva slobodna dana i voze odmorni. Dakle, optimizovan je broj u skladu sa resursima preduzeća. Kada stignu nova vozila, smanjivanjem intervala povećavaće se i broj vozila GSP-a na ulicama i doći ćemo do broja koji imamo u ovom trenutku, uz uslov da obezbedimo potreban broj novih vozača u roku od godinu dana – ističu oni.
Komentari (0)