Iako se gotovo 4 decenije ne proizvodi, za mnoge je ostao omiljeni automobil. Ljubitelji popularnog fiće iz nekadašnje Jugoslavije, okupili su se u Kragujevcu, kolevci domaće auto-industrije na dvadesetom Fića festu.
Utegnuti, prerađeni, doterani, blistaju kao momci u najboljim godinama. Različitih modela i godina, a kao da su sad izašli iz fabrike.
“Fića je 1964 godište, a ja sam 86-to.Tako da je on već jedan život proživeo dok se ja nisam rodio”, priseća se Velibor Ikodinović, iz Rače.
“To je ljubav prosto rečeno, non stop ulaganja, non stop održavanja. Pazi se, mazi”, kaže Nebojša Pavlović, iz Kragujevca.
“Ima originalnu radio stanicu, ima originalnu palicu, ima originalne sirene, prekidač za sirene, iz tog vremena koji je bio tada u milicijskim vozilima” naglašava Mijat Mijajlović, iz Kragujca.
“Sviđa mi se u fići zato što nema nijednog dela gde je tvrdo, svuda je udobno i zato što imamo zastavicu Srbije” ističe Željko Knežević, iz Nikšića.
Proizvodnja je počela 1955. i po Fijatov licenci za 3 decenije, proizvedeno je oko milion fića. U kragujevačkoj Zastavi radilo se danonoćno, a dnevno je sa traka silazilo 400 vozila.
“Otkovali smo na milione delova za fiću, pokazao se kao odličan proizvod, u odličnim rukama je rađen” kaže Rade Stefanović, bivši radnik “Zastave”.
“Vratio sam u život sigurno njih 15-ak, koji se voze i sada po Užicu i okolini. Za Austriju sam jednog prodao” objašnjava Radoje Lazović, iz Užica.
“U Makedoniji se voli fićo i vozi se fićo. Ima ih oko 50 koji su u dobrom stanju” priseća se Aleksandar Stanojlović, iz Skoplja.
O njemu su snimali filmovi, o njegovom šarmu pisala je štampa. Bio je prvi automobil Sofije Loren i većine Jugoslovena.
“Nacionalna klasa “, simbol jednog vremena i dalje jezdi srpskim i svetskim drumovima. Jer to je jedini auto, kažu njegovi vlasnici, koji se i voli i vozi.
“Fića je rols rojs i ništa više” dodaje Bratoljub Vukomanović iz Kragujevca.
Komentari (0)