Ne mora niko da vam kaže da ste dobri da biste vi to znali: Kako da prestanete da tražite POTVRDU drugih?

Odnosi se na vaše lične i profesionalne osobine

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Shutterstock

Nije redak slučaj da mišljenje neke osobe o samoj sebi zavisi u velikoj meri od toga kako ih posmatra okolina i šta o njima misle njihovi prijatelji, kolege ili roditelji.

Ovo je donekle normalno i većina ljudi zaista koriguje svoje ponašanje kako bi se uklopila. Nije loše preispitati svoje ponašanje i poraditi na osobinama poput ljubaznosti.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Iako je normalno i zdravo da potražite potvrdu okoline, odnosno spoljnu validaciju, u slučajevima, kada to postaje vaša primarna tačka gledišta, situacija postaje kritična.

Neophodno je da čovek bude svestan realne situacije u kojoj se nalazi i da prestane da preteruje sa negativnim ocenjivanjem samog sebe i sopstvenog rada.

Ukoliko se nalazite u nekom lošijem periodu, u redu je da zastanete i da preispitate svoje greške, sami ili sa ljudima oko sebe, ali nikako ne treba da preterujete sa tim.

Ljudi koji stalno traže spoljašnju validaciju imaju ono što je u psihologiji poznato kao spoljašnji lokus kontrole.

– Lokus kontrole u ​​osobi može biti interni ili eksterni – kaže terapeut Sali Bejker.

– Ukoliko ste odgajani u toplim porodičnim okolnostima, u kojoj su vas ukućani poštovali i slušali, odrastate sa unutrašnjim lokusom kontrole. To znači da osećate da ste svesni da vi oblikujete svoj život – objasnila je Sali.

Foto: Shutterstock

Međutim, ako su postojale emocionalne razlike i jaz između onoga što vam je bilo potrebno tokom odrastanja i onoga što ste zaista dobili, veća je verovatnoća da ćete razviti spoljašnji lokus kontrole.

– To znači da je kontrola vašeg života u rukama vaše okoline i da uvek tražite od drugih da vas spasu ili da vas posavetuju, da vam kažu da ste dobra osoba i da vam dobro ide – objasnila je ona.

Koje su posledice?

Potreba da se neprestano dopadate drugima i nemogućnost da svoje rezultate posmatrate kao dobre, ako vam neko drugi nije rekao da su dobri, stvoriće od vas ranjivu osobu sa niskim samopouzdanjem. Pre svega, nemoguće je da se svima dopadate.

Zatim, kada je reč o radu, uvek će postojati neko ko će raditi neke stvari bolje nego vi, što znači da za njega vaš rad nikada neće biti dovoljno dobar. Ovo može u velikoj meri da obeshrabri mlade početnike u nekom poslu.

– Traženje validacije podrazumeva da cmorate da budete ugodni ljudima, što znači da ćete možda biti prinuđeni (sami od sebe) da svoje potrebe stavite na drugo mesto, kako biste se fokusirali na ono što drugi traže od vas.

Foto: Shutterstock

Prema Salinim rečima, ovo može da dovede, ne samo do večitog nezadovoljstva sobom, već i do premora i emocionalnog sagorevanja. Takođe, ovo dovodi i do toga da vaše samopouzdanje direktno zavisi od onoga šta vam drugi kažu.

Kada se oslanjate na druge da povećate svoje samopouzdanje, a ne na sebe, ne dajete sebi priliku da mislite da ste sjajni, a kada se ta potvrda ne traži, osećate se još gore u vezi sa samim sobom.

Kako da prestanete da tražite spoljnu validaciju?

Kao i većina negativnih osobina i stalno traženje tuđe validacije može da se promeni.

To je nešto na čemu se može poraditi povezivanjem sa sopstvenom intuicijom, osvešćivanjem svojih kvaliteta i eliminisanjem samoprekora.

Kako biste se ponovo povezali sa sopstvenom intuicijom, Bejkerova predlaže da odvajate vreme u kom biste razmišljali o sebi, svojim planovima i svojim dosadašnjim dostignućima.

Foto: Shutterstock

– Zapitajte se da li je nešto dobro za vas i koja je cena koju ste spremni da platite kako biste to uradili. Čak i ako ste pod pritiskom da donesete odluku, pronađite izgovor kako biste sebi dali vremena da zaista razmislite. Vaša intuicija će u početku biti slaba, ali ona funkcioniše kao mišići: što je više koristite, postaće jača.

Zatim, neophodno je da poradite na svom samopouzdanju i da utišate taj unutrašnji glas koji vam govori da niste dovoljno dobri.

– Morate prekinuti te negativne misli. Svaki put kada primetite da vam se po umu roje loše misli o samim sebi, postanite ih svesni i odagnajte ih. To možete da uradite tako što ćete izaći na svež vazduh ili na terasu i disati duboko – rekla je Bejkerova.

BONUS VIDEO:



Izvor: Objektiv.rs, metro.co.uk

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar