Budućnost na utikaču: Za 10 godina trećina automobila u svetu biće električna

Visoke cene e-modela još ograničavaju neke kupce, ali i to polako prestaje da bude faktor

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Pixabay / (Joenomias) Menno de Jong

Do kraja decenije, trećina ukupne prodaje novih automobila na svetu biće električna vozila, pokazuje istraživanje konsultantske kompanije Deloitte.

Time bi broj prodatih e-modela do 2030. godine dosegao 31,1 milion, čak 10 miliona više nego što je ranije predviđeno.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Uprkos poremećajima, koje je izazvala pandemija COVID-19, očekuje se da će ukupna prodaja električnih vozila u 2020. godini dostići 2,5 miliona širom sveta, kaže se u saopštenju.

Pristupačniji izbor

Deloitte je identifikovao ključni faktor rasta prodaje četvorotočkaša na struju u narednih deset godina kao promenu sentimenta potrošača, jer mnoge prepreke za prihvatanje ovih vozila postepeno nestaju.

“Visoke cene električnih vozila još ograničavaju neke kupce, ali kako se njihov trošak sve više izjednačava s benzinskim i dizelskim ekvivalentima, broj potencijalnih kupaca trebalo bi da se poveća”, kaže direktor beogradske kancelarije Deloittea i glavni partner u Sektoru za finansijski konsalting, Darko Stanisavić.

Foto / Pixabay / andreas160578

Sve više modela novih e-vozila, dodaje, u kombinaciji s rastućim tržištem polovnjaka, znači da će ona za mnoge postati pristupačniji izbor.

Dodatni faktori

“Prevazilaženje zabrinutosti potrošača oko dometa vožnje i utisak nedostatka infrastrukture za punjenje biće važni faktori jer sve više vozača razmišlja o pogodnostima prelaska na električna vozila”, kaže Stanisavić.

Dodatni faktori koji bi mogli dovesti do rasta kupovine uključuju povoljno regulatorno okruženje, bilo da je reč o finansijskim podsticajima ili ciljevima smanjenja emisije izduvnih gasova, kao i raspon modela e-vozila dostupnih na tržištu.

Zatim, s obzirom da službeni automobili i vozni park i dalje predstavljaju većinu ukupne prodaje novih četvorotočkaša, prelazak na e-vozila na korporativnom nivou dodatno će poboljšati svetsku prodaju, ocenjuje se.



Izvor: Tanjug

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar