I potrošači u Srbiji pohrlili su da naruče jeftinije proizvodie preko aplikacije „Temu“. Reklame za tu aplikaciju pojavljuju se čim uđete na društvene mreže, a ne odolevaju im ni mladi ni stariji. Samo u junu ova aplikacija je instalirana više od 50 miliona puta širom sveta. Da li su cene realne i menja li se do sada poznati način kupovine, za Jutarnji program su govorili Dušan Uzelc, sa portala „Kamatica“ i Miljan Premović, marketinški stručnjak.
U našoj zemlji aplikacija Temu dostupna je od maja, ali čini se da je prethodnih dana došlo do prave ekspanzije. Kako navodi gost Jutarnjeg programa, Dušan Uzelac sa portala Kamatica, u pitanju je, takoreći prava „pijačna aplikacija“, što bi bio i odgovarajući prevod samog naziva Temu.
Što se tiče njene vrtoglave popularnosti, Uzelac navodi da su cene proizvoda odlučujući faktor.
„To je za ove prostore magična strategija. Zato što mi ovde nismo naučeni da prodajemo. Sav naš odnos prema prodaji je malo drugačiji nego svuda u svetu“, dodaje Uzelac.
Miljan Premović, marketinški stručnjak, kampanju Temua objašnjava vojnom terminologijom kao „tepih bombu“.
„Oni su svuda. Gađaju i pogode nešto. E, kada pogode, tu je cena vrlo važna, a čini mi se, gledano naše tržište, da je njihov fokus generalno na generaciju bejbi bumera, znači starijoj, delimično iks i generaciji zed“, napominje Premović.
Međutim, dodaje, u slučaju generacije zed neće biti tako lako. Oni su to videli, prepoznali i testirali, ali nije izvesno da će je koristiti za kupovinu, jer im je jasan koncept i neće biti zavedeni niskim cenama.
„To ne znači da su svi proizvodi koji se naruče loši. Nisu. Ali kao i na pijaci, ima ono što je skuplje i bolje i ono jeftinije.“
Kako se isplate tako niske cene?
Istraživanje magazina Wired otkriva da Temu gubi u proseku 30 dolara po porudžbini, ali kompanija ipak ostvaruje profit, uprkos niskim profitnim marginama.
Uzelac ističe da verovatno ne gube baš toliko, ali da je suština u tome što mi kao potrošači nemamo predstavu o proizvodnim cenama neke robe.
Komentari (0)