Pojedini operateri mobilne telefonije prethodnih dana su korisnike obaveštavali da će od 1. marta povećati cene svojih usluga. Ono što je većinu zanimalo jeste koja su prava korisnika i da li će se poskupljenje, ukoliko do njega stvarno i dođe, odnositi i na korisnike koji su ranije potpisali ugovore ili uz te ugovore otplaćuju uređaje, recimo. Takođe, da li i na koji način mogu da raskinu ugovor ukoliko im nešto ne odgovara?
Kako su u „Ratelu” rekli za „Politiku”, Zakonom o elektronskim komunikacijama je, između ostalog, propisano da je pružalac javno dostupne elektronske komunikacione usluge dužan da krajnjeg korisnika, najmanje 30 dana unapred, na jasan i razumljiv način, na trajnom nosaču podataka ili na drugi odgovarajući način obavesti o nameri jednostrane izmene uslova ugovora.
Takođe, korisnik ima pravo na raskid ugovora pre isteka perioda na koji je zaključen, bez obaveze plaćanja troškova koji se inače izmiruju u slučaju prevremenog raskida.
– Korisnik ima pravo na raskid ugovora, bez obaveze plaćanja posebnih troškova u roku od 30 dana od dana prijema obaveštenja o nameri jednostrane izmene uslova ugovora od strane pružaoca usluge. I to ako se najavljenim jednostranim izmenama bitno menjaju uslovi pod kojima je ugovor zaključen, na način koji nije u korist krajnjeg korisnika, a naročito u pogledu specifikacije usluga i uslova za korišćenje usluga u vezi s ponuđenim promotivnim pogodnostima – navode iz „Ratela”.
U potrošačkim organizacijama navode da korisnici koji uz svoje ugovore otplaćuju i uređaj imaju pravo na njegov otkup, uz isplatu preostale ugovorene ili povlašćene cene. To je, naravno, u slučaju da iz bilo kod razloga žele da raskinu ugovor sa svojim operaterom.
Ono što bi korisnici takođe trebalo da imaju na umu jeste da ih štiti i Zakon o zaštiti potrošača. Propisano je da je trgovac uslugama od opšteg ekonomskog interesa, u ovom slučaju elektronskih komunikacija, dužan da najkasnije 30 dana pre početka primene promenjenih cena, odnosno opštih uslova ugovora, obavesti potrošača o svim detaljima.
To znači i o izmeni metodologije formiranja cena, odnosno opštih uslova ugovora, a ako lično obaveštavanje potrošača nije moguće, da obavesti potrošače javno, navedeno je u Zakonu o zaštiti potrošača.
Komentari (0)