Promena svesti: Kovid je doneo novu psihologiju luksuznog putovanja

Ljudi rezervišu i putuju duže vreme i usporavaju svoje korake dok to rade

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto/Pixabay.com

Psihologija luksuznog putovanja doživela je promene od pojave pandemije. Došlo je ne samo do promene u onome što luksuzni putnici traže, već i u osnovnom razmišljanju mnogih o putovanju.

„Ljudi su se, zbog kovida, dugo zadržavali na istom mestu“, kaže stručnjakinja za luksuzna putovanja Džoana Kuflik, direktorka usluga za putovanja u kompaniji Marčej, luksuznom putničkom klubu sa članstvom koji sarađuje s brendovima poput Passalacqua, Bulgari Roma, Faena, Deplar Farm i Mandarin Oriental Hyde Park.

„Prošla godina je zaista prva godina gde je kovid postao stvar prošlosti, ljudi imaju drugačiju svest“, kaže ona. „Nisu bili uplašeni i cenili su putovanje na drugačiji način“, nastavlja. „Ljudi više ne žele da čekaju visokokvalitetna iskustva sa svojim najbližima“.

Elitna usluga sa sedištem u Njujorku, koju koriste izvršni direktori iz Fortune 500 kompanija, kreativni mladi preduzetnici, poznati sportski velikani i finansijski magnati, pokrenuta je pre devet godina od Džona Ajna, investitora i finansijera koji je počeo kao stručnjak za spajanja i preuzimanje u Kredi Svisu, a zatim prešao u UBS u Njujorku. Nakon poslovne škole, pokrenuo je Founded Film Partners, fokusirajući se na film, televiziju i muziku. Ajn, predsednik Marčeja, prvobitno ga je pokrenuo kao ekskluzivni poslovni putnički klub za prijatelje i porodicu, a zatim ga proširio i pratio njegov rast.

Nedavno, kaže Kuflik, fokus u Marčeju se promenio. „Klijenti su počeli da pitaju za usluge vezane za njihova lična iskustva“, kaže Kuflik. „Od pandemije, poslovna i rekreativna putovanja su se isprepletala“, kaže ona. I sada je skoro 80 odsto putovanja u Marčeju usmereno ka ličnim putovanjima ili kombinaciji oba.

Evo nekih od najznačajnijih promena koje je Kuflik primetila u svesti luksuznih putnika.

Sklonost ka dugim, sporim putovanjima

Ljudi rezervišu i putuju duže vreme i usporavaju svoje korake dok to rade.

„Sa komponentom rada na daljinu, ljudima je u redu da budu nedeljama u Evropi sa svojim računarom“, kaže ona. „I to zaista menja igru.“ Sa sporim putovanjem, ljudi mogu dublje da urone u lokalnu kulturu i rezervišu više iskustava koja im omogućavaju da zaista istraže i cene destinaciju, smatra Kuflik. Traže da odu izvan tipičnih iskustava u odmaralištima i više su spremni da istražuju manje poznate puteve.

Veća želja za velnes putovanjima

„Došlo je do ogromnog pomaka u brizi o vlastitom blagostanju i odvajanju vremena za sebe“, kaže Kuflik. Prema novom izveštaju Global velnes instituta, tržište velnes turizma će se više nego udvostručiti do 2027. sa skokom potrošnje od 651 milijarde dolara do 1,4 biliona dolara. Godišnji rast od 16,6 odsto u narednih pet godina učiniće velnes turizam drugim najvećim liderom rasta među svim sektorima velnesa, osim velnes nekretnina, koji raste po stopi od 17,4 odsto.

Ljudi su spremni da putuju dalje radi autentičnih velnes iskustava na najsavremenijim destinacijama poput SHA Wellness Clinic, koja otvara drugi objekat u Quintana Roo, Meksiko, početkom 2024. godine, ili Eleven Experience’s Deplar Farm, sa fokusom na luksuznu avanturu na severozapadu Islanda.

„Klijenti takođe traže usmereni velnes ritrit, možda sa poznatim instruktorom joge ili pilatesa, gde se mogu fokusirati na sebe“, kaže ona. I luksuzni objekti povećavaju velnes ponudu, jer gosti imaju veća očekivanja, uključujući želju da imaju sve: terapiju solju, zvučno isceljenje, tretmane spa centra za um i telo, bazene sa toplom i hladnom vodom.

Volja za putovanjem van sezone

Budući da je putovanje tokom vrha sezone do popularnih destinacija postalo izazovno zbog gužvi, putovanje van sezone, za one koji mogu, pokazuje se kao novo vreme jer je moguće doći dovoljno blizu da zaista vidite Fontanu di Trevi ili Španske stepenice. Putovanje na Siciliju u novembru ili u Veneciju u decembru odličan je način ne samo da se izbegnu gužve, već i da se doživi destinacija onako kako to rade lokalci. Cene hotela trenutno su više nego ikada, što nije problem za tržište visokog ranga. Ali kada su gužve prisutne, usluga neće biti tako dobra. Zato je septembar, na primer, postao produžetak leta, prema Kuflik.

Otvorenost za spontana putnička iskustva

„Više ljudi se oseća udobno ako ostane na jednom mestu“, kaže ona. Takođe, ne planiraju previše unapred i „ostavljaju raspored otvorenim za to gde ih destinacija vodi“, prema rečima Kuflik. Fleksibilnost vam zaista omogućava da se otvorite za spontana iskustva i živite u trenutku tokom putovanja.

Planiranje događaja na destinaciji

Rezervisanje celog putovanja zbog koncerta, festivala ili jedinstvenog događaja na određenoj destinaciji postaje sve češće u luksuznom sektoru, kaže Kuflik, i „to nam omogućava da budemo kreativniji u planiranju putovanja i organizujemo veće putovanje oko toga“. Ako ste oduvek želeli ići na Coachella festival, South by Southwest ili Austin City Limits – ili da vidite Yo Yo Ma nastup u intimnom prostoru u Francuskoj – radite sa svojim savetnikom za putovanja da produžite svoju posetu i provedete vreme u obližnjem Palm Springsu, Ostinu ili Parizu.



Izvor: Forbes

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar