Oslobodite se NEGATIVNIH osećanja: Kako da rešite problem sa ljubomorom i ostvarite ZDRAVU vezu?

Ljubomora je pravi otrov za vezu

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Shutterstock, ilustracija

Svi smo bar nekada osetili ljubomoru kad smo bili u vezi.

Ipak, treba na vreme da reagujete ako je taj osećaj konstantan.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

To je zato što će, ako tako nastavite, ljubomora dovesti do prekida veze.

Da se to ne bi desilo, ovo su koraci koje treba da preduzmete.

Priznajte sebi da osećate ljubomoru

Priznajte da ste ljubomorni jer vas to svakako ne čini lošom osobom. Ljubomora je deo širokog raspona emocija koje če ljudi doživeti u nekom trenutku svog života. Negiranje činjenice da ste ljubomorni potencijalno vas može dovesti u takvo stanje da konstantno negirate svoja osećanja.

Foto: – / Wavebreak / Profimedia

Razmislite na trenutak: Koje su moguće prepreke za proznanje da ste ljubomorni?

Smatrate li da ljubomora nije društveno prihvatljiva?

Da li se zbog toga osećate kao loša osoba?

Identifikujte svoje neizgovorene i neispunjene potrebe

Napravite samoprocenu koja će vam pomoći da suzbijete emocije i suočite se sa njima. Nemojte se oslanjati na prošla iskustva jer ne želite da ništa iz prošlosti da prenosite u trenutnu vezu. Svako novo iskustvo ima svoju priču i ne bi trebalo da ga upoređujete sa nekim iz prošlosti.

Foto: Shutterstock, ilustracija

Postavite sebi sledeća pitanja:

Šta mi emocije govore?

Da li se osećam neispunjeno u vezi?

Šta ne dobijam u vezi?

Kada iskreno odogovorite na ova pitanja, možete odlučiti da li želite da ostanete sa tom osobom.

Radite na poboljšanju veze

Imajte na umu zašto, kada i s kim delite svoja osećanja. Poslednje što želite da učinite je da pogoršate stvari razgovarajući sa osobom koju smatrate razlogom zbog kojeg potencijalno gubite pažnju i naklonost u vezi.

Foto: – / Wavebreak / Profimedia

Krzo ranjivost gradite emocionalnu intimnost i vezu. Ako želite partneru da kažete da se osećate ljubomorno, to bi moglo poboljšati vaš odnos i komunikaciju.

Evo primera kako možete započeti razgovor:

“Želim da podelim sa tobom kako se trenutno osećam iako mi je neugodno. Osećam ljubimoru kada (izrecite probem). Kada to vidim, oseam se (uključite sve emocije koje doživljavate s ljubomorom) jer (podelite kako to utiče na vas). Želim da se stvari promene, ako se mogu promeniti. Nadam se da mi možeš pomoći i da me razumeš.

Foto: Shutterstock

Ovim primerom vi preuzimate kontrolu nad sopstvenim emocijama, umesto da napadate drugu osobu.

Suzdržite se od donošenja nepromišljenih odluka

Izbori napravljeni tokom privremeno pojačanih emocija mogu imati dugotrajne negativne uticaje. Ljubomora koja izmakne kontroli može se manifestovati u zavist i ljutnju, što može dovesti do pogoršanja veze, a to sigurno ne želite. Ako ste u mogućnosti da odvojite trenutak i da se smirite, možete smanjiti mogućnost da donesete pogrešan izbor.

BONUS VIDEO:

Izvor: Objektiv.rs, 24sata.hr

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar