Vozači PAŽNJA! Sledi primena novog Pravilnika: Ovi automobili NEĆE moći da prođu tehnički pregled

Prema nekim najavama, primena Pravilnika počela bi da se primenjuje od 5. jula

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Pixabay/Wolfgang Claussen

Za mesec dana trebalo bi da počne primena novog Pravilnika za tehnički pregled automobila.

Šta morate da znate pre nego što krenete u avanturu registracije svog vozila?

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Novi kriterijum na tehničkom pregledu pri merenju izduvnih gasova ne bi trebalo da bude datum prve registracije vozila u Srbiji, već datum njegove proizvodnje.

Tehnički pregled neće proći samo automobili koji nemaju katalizator, a fabrički bi morali da ga imaju. Ovo bi trebalo da bude nova izmena Pravilnika koja bi, prema nekim najavama, počela da se primenjuje od 5. jula.

– Ako je proizveden 2006. godine i ako je tada imao katalizator normalno je da će morati da ima i sada. Ako je proizveden 1996. godine i nije imao fabrički, naravno da neće morati da ima ni sada, navodi novinar RTS Dragan Milutinović, koji prati automobilizam i saobraćaj.

Starim pravilnikom je bilo predviđeno da za vozila uvezena posle 1. marta 2014. važe stroža pravila pri merenju izduvnih gasova. To je značilo da su se za vlasnike dva ista vozila primenjivali različiti kriterijumi.

– To je malo neusklađeno sa stvarnim stanjem u našoj zemlji jer jedno te isto vozilo ako je registrovano u različito vreme, imaće različite granične vrednost za izduvne gasove, i to je nelogičnost koju bi trebalo promeniti, smatra majstor Nikola Lovre.

– Ko god ima kompletan automobil, ima da prođe tehnički, veoma su sniženi kriterijumi sada u Pravilniku za izduvne gasove. Onaj ko nije kompletan sigurno neće proći pregled”, navodi Milutinović.

Takođe, i primena odredaba o merenju ovalnih kočnica verovatno će biti odložena, jer su stručnjaci saglasni da većina vozila zbog nje ne bi prošla test.

Evropska unija predlaže da se od 2026. godine u zemljama članicama voze samo automobili sa evro 7 motorima. To znači sedam katalizatora. U Srbiji nikako da uvedemo i obavezan jedan.



Izvor: RTS

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar