Zanimljivo istraživanje: Da li boja automobila utiče na njegovu kilometražu?

Siva je jedna od najpopularnijih boja

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Pixabay/Pexels

Iako monohromatske boje poput bele, sive i crne preovlađuju na tržištu polovnih vozila, automobili ovih boja nisu nužno korišćeni za duža putovanja. Najnovija istraživanja koja je karVertikal, kompanija za automobilske podatke, sproveo u 15 evropskih zemalja, uključujući Srbiju, otkrila su vezu između boje automobila i pređene kilometraže. Sivi automobili prelaze najviše kilometara

Među svim vozilima proverenih u carVertical-u u Srbiji, sivi automobili su imali najveću prosečnu kilometražu – 167.952 kilometara, a zatim crni (166.798) i braon (164.332).

Siva je jedna od najpopularnijih boja, za bilo koji automobil od modela A ili B segmenta do skupih luksuznih vozila. Takođe je naširoko prihvaćena kao najpraktičnija boja koja se koristi u zemljama sa različitim klimama. Crna takođe ima značajniji udeo na tržištu i iako nije praktična, ona je i dalje cenjena među svim vrstama vozača. Braon se često koristi za premijum ili

luksuzne automobile koji su bolji za dnevna putovanja, naročito van grada.

„Dizel automobili prelaze najviše kilometara. Međutim, naše istraživanje je takođe dovelo do zaključka da boje vozila utiču na to koliko su ti automobili korišćeni”, kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i direktor odeljenja za komunikacije u kompaniji karVertikal.

Crveni automobili imaju najmanju kilometražu – 152.201 kilometara. Srebrna (155.616 kilometara) i bela (162.344) vozila su takođe prešla manje kilometara.

Crvena je relativno retka boja na parkingu automobila i često se koristi za vozila koja su više orijentisana ka entuzijastima. Crvena je popularan izbor za kabriolete, sportska vozila i kupee, ali ove vrste automobila se ne koriste tako često kao karavani ili SUV vozila. Dok su srebrni i beli automobili imali veće kilometraže u drugim istraživanim zemljama, prilično je suprotno u Srbiji.



Izvor: Politika.rs

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar