Dobro je da ih jedete makar DVA puta nedeljno: Namirnice BOGATE omega 3 masnim kiselinama

Uvrstite ih u svoj jelovnik

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: Tim Hall / ImageSource / Profimedia

Omega – 3 masne kiseline se u veoma velikom broju nalaze u ribi.

Zbog toga bi trebalo da je jedemo najmanje jednom nedeljno.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

To su masne kiseline koje održavaju normalno funkcionisanje organizma i smanjuju rizik od oboljenja. Redovno konzumiranje omega – 3 masnih kiselina umanjuje rizik od nastanka kardiovaskularnih bolesti, oboljenja jetre, bubrega, organa vida i nervnog sistema.

Značajne su za trudnoću, kao i metaboličke funkcije u telu i zdravlje kostiju. Smanjuju upalne procese i jačaju imunitet. Dnevni unos omega – 3 masnih kiselina zavisi od fizioloških podataka, zdravstvenog stanja, starosti i pola osobe. Stopa se značajno razlikuje kod dece i trudnica. Najbolje je posavetovati se sa lekarom o količini ovih kiselina koju treba da unesete tokom svakog dana.

Foto: Chris Rout / Alamy / Alamy / Profimedia

Morska riba i plodovi mora

Definitivno su najbogatiji omega – 3 masnim kiselinama. U njima se nalaze aktivne komponente ovih kiselina, koje telo brzo apsorbuje i donose maksimalnu korist. Najznačajniji udeo omega 3 svakako se nalazi u ribljem ulju. Važno je da riba i plodovi mora budu kvalitetni, a stručnjaci kao najbolji izvor omega 2 navode bakalar, sardine, ostrige, inćune, losos i haringu.

Lan

Njegovo seme i ulje korisni su za imunitet i celokupno zdravlje. On je toliko bogat hranljivim sastojcima da njegove semenke zauzimaju deveto mesto na skali 100 najhranljivijih namirnica. U sebi sadrže omega 3 masne kiseline koje su deo onih zdravih masti neophodnih za funkcionisanje organizma.

Foto: – / Wavebreak / Profimedia

Laneno seme se smatra jednim od najboljih izvora omega – 3 masnih kiselina na svetu. One se unose isključivo putem hrane, a mogu se naći u raznim semenkama, orašastim plodovima, ribi, morskim plodovima. Ipak, po količini ovog važnog sastojka, mleveni lan je nenadmašan. To je još jedan dodatni razloga da ga što pre uvrstite u svoj jelovnik.

Morske alge

Određene vrste morskih algi takođe su bogate omega – 3 masnim kiselinama. Ovo su optimalne namirnice za vegane ili one koji nisu ljubitelji ribe. Pomoću algi često se prave posebni vitaminski kompleksi. Njihova svojstva nisu inferiorna u odnosu na kvalitet masnih kiselina u drugim proizvodima. Alge u sebi sadrže ulje koje je bogato likopenom i omega 3 kiselinama. Pomaže u brzom varenju hrane i uklanjanju toksina iz organizma.

Osim ove tri namirnice orasi, soja i čia semenke takođe sadrže značajnu količinu omega – 3 masnih kiselina.

BONUS VIDEO:

Izvor: Objektiv.rs, stil.kurir.rs, minutzamene.com

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar