PAPRENO

Teže do registracije! Nova pravila od 5. jula: Evo ko će plaćati 1.000 evra

Vozila koja su uvezena u Srbiju posle 1. marta 2014. moraće na tehničkom pregledu, od jula ove godine, da ispune znatno strože uslove koji se odnose na emisiju izduvnih gasova

Foto: Unsplash / Erik Mclean

Neki stručnjaci smatraju da će najteže tehnički pregled proći starija vozila sa “evro 3” i “evro 4” standardom.

Vozila koja su uvezena u Srbiju posle 1. marta 2014. moraće na tehničkom pregledu, od jula ove godine, da ispune znatno strože uslove koji se odnose na emisiju izduvnih gasova, od onih koja su prvi put registrovana u našoj zemlji pre tog datuma.

Ovo predviđaju nove odredbe Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila. Taj akt je stupio na snagu 5. jula 2018. godine, ali je primena propisa koji se odnose na merenje izduvnih gasova odložena do 5. jula ove godine.

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju – Objektiv.rs

Neki stručnjaci smatraju da će najteže tehnički pregled proći starija vozila sa “evro 3” i “evro 4” standardom. Drugi ističu da se ne može praviti takva generalizacija, već da će najveći problem imati automobili koji su prešli više stotina kilometara, kao i oni koji nisu održavani. Svi se slažu u jednom, novi propisi su nelogični, jer kategorizacija nije napravljena prema evro standardu ili godini proizvodnje, već prema datumu registracije.

Stupila na snagu nova mera: U ponoć su se promenila pravila za ulazak u Srbiju

Podrazumeva se da vozilo mora da zadovolji tehničku ispravnost i kriterijume predviđene u trenutku njegove proizvodnje. Međutim, od jula će za vlasnike dva ista automobila da važe različiti propisi, odnosno strože uslove moraće da ispuni onaj koji je registrovan posle marta 2014. godine. Tako je, na primer, za vozila registrovana pre ovog datuma dozvoljena granica ugljen-monoksida pri obrtaju motora u praznom hodu 4,5 odsto, a za one posle tog datuma je 0,3 procenta.

Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić ističe da ovi normativi nisu u skladu sa pravom, jer će se retroaktivno primenjivati. Propis treba, kako kaže, da važi od trenutka kada je donet i građani moraju da znaju kakva su nova pravila igre. Oni koji su kupovali autmobile od 1. marta 2014. do 5. jula 2018. sa tim nisu mogli da budu upoznati, a retko ko zna i sada da će početi njegova primena.

Vozači, OPREZNO: Otežan saobraćaj zbog snega, na pojedinim deonicama MAGLA

“Granice koje su postavljene novim propisom za merenje emisije izduvnih gasova, vozila sa “evro 3” i “evro 4” standardom teško će moći da preskoče – ističe profesor Vujanić.

“Automobili treba da zadovolje tehničku ispravnost i kriterijume prema kojima su proizvedeni i prodati, a ne mogu se propisivati stroži uslovi od tih. Ali ima mnogo onih koji ne ispunjavaju ni te fabrički predviđene uslove, jer neće da održavaju svoje vozilo”.

Ako je motor ispravan, onda na kvalitet izduvnih gasova znatno utiču katalizator i GPF filter kod “benzinaca” i DPF filter kod “dizelaša” (filteri za prečišćavanje čađi). Međutim, ovi delovi nisu bili obavezni od početka proizvodnje vozila sa “evro 3” i “evro 4” standardom, tako da ih neki nemaju, dok ih svi sa normom “evro 5” i “evro 6” imaju. Mnogi vlasnici su skidali katalizatore i filtere, ili su vozilo kupili bez tih delova, a u takvom stanju neće moći da prođu tehnički pregled kada stupe na snagu novi propisi. Njihova ugradnja će, kako ističe profesor, biti udar na džep vlasnika.

“Važno je održavanje automobila, redovno čišćenje katalizatora i filtera. Ali, mnogi skinu DPF filter kada ne radi dobro. Zavisno od modela njegova cena je od 500 do 800 evra plus ugradnja. Za auto koji vredi oko 2.000 evra, vlasnika će koštati više od 1.000 evra da stavi filter”, kaže profesor.

Profesor postavlja i pitanje kako će nove kriterijume da zadovolje oldtajmeri. On ističe i da se zalaže za to da građani koriste novije automobile, ali i da njihova cena ne bude toliko visoka.

Skuteri prešišali “bembare”: Zbog korone pala prodaja automobila, ali Srbi su našli ZAMENU

BONUS VIDEO:

Izvor: Novosti

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju

Komentari (20)

Ostavi komentar

  1. Znaci, neko moze da zagadjuje, a neko ne moze, jer zakon za sve nece isto da vazi! Ovo nece da izadje na dobro!

    Odgovori
  2. Pa ne bih znao sta da vam kazem. Ja zivim u Nemackoj i takvih gluposti sto u Srbiji traze ovde ne postoje. Jos 1 godinu i odricem se Srbije i onda cu naravno da pogasim sve ove novine i kontakte koje imam tamo, jer to sto rade u Srbiji mnogo utice na psihu naroda. Traze se neki uslovi a hleba nema da se jede . Pozdrav

    Odgovori
  3. samo ko bude imo para taj ce opstati……u svemu……na to se i ide.da sklone sirotinju sa strane da nesmeta

    Odgovori
  4. Ma ovaj tekst su ciste gluposti.
    Pa nemoze nitko traziti da euro 6 motor i euro 3 imaju isto zagadjenje.
    To su gluposti.
    Euro 3 mora imati izduvne gasove koji su propisani za taj tip motora.I sve ostalno ispravno.A euro 6 motor po standardima za taj tip motora.
    Tako je svagde u Evropi. Pa i u Njemackoj imas golfova trojki.

    Odgovori
  5. Idiotluk veelikih strucnjaka koji verujem da seli u vozilo nisu a kamoli videli motor pa realno povesti polemiku o njihovoj strucnosti jer su im i diplome tako strucnih kadrova sumnjive takav nam je i zakon o saobracaju koji verujem da bi dete 2razreda osn skole bolje napisalo toliko

    Odgovori
  6. Po ovome ispada da kada se preselite u neku zemlju van Srbije vi bez obzira što imate 50 godina morate da idete u zabavište. Ko je u aut-u

    Odgovori
  7. Stručnjake imamo u svim oblastima ali za saobraćaj kao da smo u bangladešu. Jedan prekršaj tri kazne pa gde to ima stručnjaci

    Odgovori
  8. Ja sam prošle i pretprošle godine vozio auto na slovenačke tablice. 2001 godište. Tamo ljudi voze i starije i neznam kakav je tamo zakon! Čak za starije od mislim 25 godina može da se dobije sertifikat oldtajmer i da plate mnogo manju registraciju. Hteo sam na naše papire da registruje ali sam odustao i čekam da vidim da li će promeniti zakon. Za ova nova za sve moraš u servis i čas posla ode 300 evra. A šta ćemo sa traktorima koji su 99% stari po 30-40 godina?

    Odgovori

Ostavite komentar