Završena posebna sednica Narodne skupštine: Predsednik Vučić predstavio Izveštaj u vezi sa KiM (VIDEO)

Predsednik skupštinskog Odobra za Kosovo i Metohiju Milovan Drecun rekao je u ponedeljak da od posebne sednice očekuje sveobuhvatnu raspravu

Instalirajte našu iOS ili Android aplikaciju
Foto: TANJUG/ STRAHINJA ACIMOVIC/ bs

Poslanici Skupštine Srbije razmatrali su danas, na posebnoj sednici parlamenta, Izveštaj o pregovaračkom procesu sa privremenim institucijama samouprave u Prištini od 15. juna 2021. do 1. septembra 2022. godine.

Izveštaj je predstavio predsednik Srbije Aleksandar Vučić, koji je poslanike i građane obavestio o trenutnom stanju, izazovima koji slede, kao i o svemu što je država do sada uradila za srpski narod na KiM.

Vučićeva molba poslaničkim grupama

Vučić je zamolio sve poslaničke grupe da glasaju za izveštaj, kako bismo u svet poslali lepšu sliku.

– Uvek smo oko Kosova jedni druge podržavali, da izađemo što jedinstvenije. Niko nije imao šta da kaže protiv izveštaja, molim vas da još jednom razmislite da glasate za izveštaj – rekao je predsednik.

“Ovo nije pitanje Kosova, već budućnosti Srbije”

Predsednik SPS Ivica Dačić izjavio je da, ako bismo krenuli u prošlost, onda ćemo doći do Kosovske bitke i pitanja da li je trebalo 1389. godine da se suprostavimo Muratu ili da ga pustimo da ide na Beč i Peštu, zato što su oni koji smo mi branili tada svojim kosovskim zavetom, na kraju priznali tzv. Kosovo kao “nezavisnu državu”.

– Bez obzira na sve polemičke tonove, moram da kažem da sam veoma razočaran neshavatanjem ozbiljnosti situacije oko Kosova. Ja ne mogu da razumem da li mi shvatamo da ovo nije pitanje Kosova, već Srbije i njene budućnosti – kazao je Dačić.

On je istakao da je Kosovo “velika misao za srpski narod, tema vezana za srpske korene, seobe, ali i za srpske deobe”, a svrha današnje sednice je da li smo mi u mogućnosti da “realno sagledamo situaciju u kojoj se nalazimo”.

Vučić kaže da je Dačić predsedniku Turske Redžepu Tajipu Erdoganu u šali rekao da su Srbi prošli put stali na branik Evrope, a oni nam to nisu vratili.

– Sledeći put kad ti rešiš da opet ideš na Evropu, samo javi tri dana ranije, mi da te propustimo, ovde nećemo da te zadržavamo – prepričao je Vučić Dačićeve reči.

Znamo tačan broj Srba koji žive na Kosovu i Metohiji

Predsednik kaže da je Srbija uradila popis na Kosovu i Metohiji i da tačno zna koliko Srba živi i južno i severno od Ibra.

“Očigledno je da sam veoma dobro govorio”

Na kritike Radomira Lazovića da govori dugo, Vučić kaže da traži samo isto vreme za odgovor na kritike.

– Očigledno je da sam veoma dobro govorio, da samo govorio loše, onda biste tražili da govorim duže – konstatovao je predsednik Srbije.

– Ne želim da budem predsednik koji će da vrati bilo kojoj majci, ni srpskoj, ni albanskoj, dečaka ili mladića u kovčegu. Nemam nameru da našu decu šaljem u rat, ali ukoliko naš narod, naša deca, naši očevi i majke budu napadnuti, imaćemo dovoljno snage da ih odbranimo. Verujte mi na reč – napisao je Vučić.

Miloš Jovanović: Ako predamo tzv. Kosovo, otvaramo pitanja u centralnoj Srbiji i gubimo Republiku Srpsku

Budućnost jednog naroda se ne gradi na konstantnom povlačenju, uzmicanju i predaju, rekao je predsednik NDSS Miloš Jovanović.

– Predamo li sutra tzv. Kosovo, prekosutra otvaramo niz ozbiljnih geopolitičkih teritorijalnih pitanja u užoj, centralnoj Srbiji, a nakosutra gubimo Republiku Srpsku – kazao je Jovanović.

On je istakao da nam Zapad nije partner i sa njima nema dogovora o KiM.

– Šta je potrebno da Zapad uradi da mi shvatimo da sa njima nema dogovora? Na našu veliku žalost, ali tako je – kazao je Jovanović.

Ističe da se 20 godina priča o EU, a onda dođe nemački kancelar Olaf Šolc i kaže da je jedini uslov da Srbija prizna secesiju KiM.

Vučić je rekao da je danas Vojska Srbije značajno jača nego za vreme vlasti DSS.

– Nema dobrog voza koji možemo da uhvatimo – kazao je Vučić.

Predsednik ističe da se 11 sati mučio da ubedi Srbe sa KiM da povuku barikade.

– Oni su siti svega, ali znaju da je potrebno da izbegnemo sukob po svaku cenu. Ne plašimo se, ali rat je katastrofa i pokušavamo da to izbegnemo – izjavio je Vučić.

Predsednik kaže da žali što “Jovanović nije ponudio konkretna rešenja”.

– Ako me neko bar malo voli, voli me naš narod na Kosovu i Metohiji, jer oni znaju koliko se borim. Kada iz izbora u izbore dobijate preko 80 odsto glasova, da li neko stvarno misli da su ti ljudi glupi? Znaju ti ljudi ko se i koliko bori – kazao je Vučić.

Predsednik ističe da je tačno to da je Šolc rekao da je uslov za ulazak u EU priznanje tzv. Kosova, ali je dobio i javni odgovor.

– To je bila moja dužnost – da zaštitim našu zemlju i njen teritorijalni integritet – kazao je Vučić.

Takođe, kaže da se muči da sluša priče zapadnjaka o teritorijalnom integritetu, a znaju kako su pogazili teritorijalni integritet Srbije.

– Ne mislim da imate razlog da ne glasate za ovaj izveštaj. U izveštaju su samo činjenice nabrojane. Nema ni političkog trika – rekao je predsednik Srbije.

Govoreći o demografiji, Vučić kaže da bi više lajkova dobila njegova fotografija sa kučićima, nego sa decom.

17:40 Vučić odgovorio Aleksiću

– Govorite meni da sam diktator, a vi ste svi tužioci. Po kom principu ste vi tužilac? Već ste presudu doneli. Kad ste to sudija postali? Kada ste to zakletvu za sudiju položili? – kazao je Vučić posle optužbi Miroslava Aleksića.

Predsednik je podsetio Aleksića i na katastrofalnu politiku koju je vodio Vuk Jeremić.

– Ne razumem albanski, ali ovo “Hvala Vuče” razumem. To se oni zahvaljuju lideru vaše stranke, za kog kažu da im je “doneo nezavisnost”.

Predsednik ističe da će Srbe sa Kosova i Metohije braniti o onih koji ih napadaju više nego oni u Prištini.

Vučić istakao da Srbija nikada neće pristati na to da tzv. Kosovo bude članica UN.

– Ostaće zapamćeno da je jedan mali, slobodarski narod, u srcu Evrope, pa makar bio i usamljen, štitio poredak Ujedinjenih nacija, čuvao povelju Ujedinjenih nacija, čuvao Rezoluciju 1244 Ujedinjenih nacija, uprkos svima koji su hteli da sruše međunarodno javno pravni poredak, koji su hteli da sruše Srbiju, i taj narod je uspeo da očuva i sebe, i svoju slobodu i mir – rekao je Vučić.

16:40 Lutovac i “standardi pre statusa”

– U svoj priči o standardima i vašoj borbi za standarde, došao je pogrom Srba 2004. godine. Za njih je status rešen, Zapad ne želi o tome da razgovara. Oni neće da pričaju ni o standardima – podsetio je Vučić Lutovca koji je govorio o “standardima pre statusa”.

Predsednik kaže da se Lutovac kao ambasador u Crnoj Gori nikada nije borio za prava Srba u Crnoj Gori.

– Govorite o gušenju opozicije, ja sam star čovek u politici, niko vas ne guši uspešno kao što vi sebe ugušite svakom svojom izjavom i svakim svojim nastupom – kazao je Vučić.

Govoreći o konstatacijama Lutovca da su “Vučić i Kurti” isti, predsednik kaže da je to napredak, imajući u vidu da im je “Aljbin Kurti bio bolji od Vučića”.

Vučić kaže i da mnogi u Srbiji primenjuju mantru sa zapada po kojoj su “Srbi na severu Kosova i Metohije kriminalci, a na ostatku Kosova nema kriminala”.

– Postavili ste administrativne prelaze, a Srbe sa Kosvoa i Metohije koji to nisu hteli ste hapsili i proglašavali da su kriminalci. Podigli ste čak i optužnice protiv nekih od njih – podseća predsednik.

Predsednik kaže da na zapadu neće da razgovaraju o međunarodnom pravu i neće da poštuju teritorijalni integritet Srbije, a “puna su im usta teritorijalnog integriteta Ukrajine”.

Na kritike Lutovca da je “autokrata”, Vučić kaže da je interesantno kakav je “autokrata” kada mu je moguće sve to reći u lice, bez ikakvih posledica.

16:00 Rasprava sa Milicom Zavetnicom

Nakon reči Milice Đurđević Stamenkovski koja je citirala blaženopočivšeg mitropolita Amfilohija i rekla da “onaj ko tvrdi da Srbija nema ništa na Kosovu, taj nema ništa u glavi”, Vučić kaže da se radi o izvrtanju njegovih reči i da nije rekao tako nešto.

– Danas sam 20 puta ponovio da su Kosovo i Metohija deo Srbije, ali samo vi to niste čuli – odgovorio je Vučić i kazao da bi politika kojom bi Zavetnici vodili “uništila Srbiju brzinom munje”, te da je to “politika nepažnje, neodgovornosti, krivotvorenja istine”.

Predsednik kaže i da joj “ne da da ona bude veći patriota od njega”.

– Niti jeste, niti ste ikada bili – kazao je Vučić.

Milica Đurđević Stamenkovski je kritikovala Vučića i zbog sastanaka sa raznim “evropskim ćatama”, te da je još samo ostalo da nam Lihtenštajn pošalje specijalnog izaslanika, a on odgovara da se “samo bori za Srbiju”.

Govoreći o kritikama zbog prisustva Marka Čadeža u Vašigntonu, predsednik kaže da je Čadež išao tamo da govori samo o privredi.

Na kritike da je “Marko Đurić govorio da je Briselski sporazum 5:0 za Srbiju, a nije snosio političku odgovornost za tako neodgovorne i netačne političke procene”, Vučić je rekao:

– Nađite mi dva čoveka u ovoj sali koja mogu po obrazovanju da se mere sa Markom Đurićem.

Kada su u pitanju “lične karte” tzv. Kosova, Vučić kaže da Albanci sa tim dokumentima ulaze u Srbiju već godinama.

– Što prodajete maglu svom narodu? Mi nećemo da priznamo (tzv.) Kosovo, a Albanci nikada neće promeniti svoj stav i nikada neće želeti da žive u Srbiji – kazao je Vučić.

Predsednik je ponovio da ne dozvoljava da se ZSO formira kao NVO.

– Formirali bi je odavno da želim to da prihvatim – kazao je Vučić.

On je građanima Srbije rekao da ne misli ništa loše o Zavetnicima i glasačima te stranke, ali mu smeta to što “radi, trudi se i bori se za državu”, a onda čuje kritike, iako “ima stotine neprospavanih noći o borbi za Kosovo i Metohiju u Srbiji”.

– Hajde da se uozbiljimo i da poštujemo rad onih koji se bore za ovu zemlju – kazao je Vučić i podsetio na otpriznavanje tzv. Kosova.

– Lično sam rukovodio svakom tom operacijom – kazao je Vučić.

– Ziv sam čovek koji gresi, padao sam bezbroj puta i ustajao, na pitanje da li se borim za ovu zemlju, da borim se za Srbiju, jedinu i najlepsu ali nemojte da nas kritikujete za ono o čemu ne znate ništa. Ne sanjate kako izgledaju te besane noći, kada vas muče i pritiskaju, a vi znate šta možete, a šta ne – rekao je predsednik.

– Ja ću se boriti da narodu uvek kažem istinu, živela Srbija.

– U eri društvenih mreža moguće je da izmišljate svašta, vi ste moje reči izvrnuli, ja vaše nisam. Nemoguće je biti na vlasti, a izboriti se sa neistinama. Hvala vam što ste mi danas pružili priliku da na sve neistine, a jedna od njih je da postoje albanske lične karte, obrazložim i demantujem – odgovorio je Vučić.

– Ja sam naučio da trpim udarce. Ja hoću da se borim jer ne dam ni na Marka Đurića, ni na bezbroj ljudi koji se bore za svoju zemlju, jer postoji sveta reč opozicija, a grozna vlast.

Vučić: Albanci najupornije odbaciju ideju o državnoj, društvenoj i privatnoj imovini

Predsednik Srbije objasnio je da Albanci najupornije odbaciju ideju o dijalogu o državnoj, društvenoj i privatnoj imovini.

Oni sve što je državna i društvena imovina žele da pripadne tzv. Kosovu, a Srbiji žele da naplate i “ratnu odštetu”.

– Dokazivaće i “20.000 silovanja”, a kada su tražili da se dodeli dodatak žrtvama silovanja javilo ih se 184. Tražiće da budemo osuđeni za “genocid”, kao što je to tražila BiH – kazao je Vučić.

Vučić je Zelenoviću pokazao i fotografiju na kojoj sedi pored tzv. kosovske zastave, ali i zastava NATO i Albanije.

On je zamolio Zelenovića da vodi računa o državnim simbolima Republike Srbije i da simboli kvazidržavnih tvorevina koje su formriane na silu na teritoriji Srbije ne mogu da budu u njegovoj blizini.

– Mi moramo da vodimo računa o državi. Nemamo drugu državu, te vas molim da o tome u budućnosti povedete računa – kazao je Vučić.

Predsednik ga je podsetio i na reči Radomira Lazovića da je “vlast izdajnička”, odgovarajući na tvrdnje o problematičnoj retorici.

– U odnosu na 99% evropskih zemalja, naš javni dug je ništa – tvrdi Vučić, naglašavajući da se mora gledati odnos javnog duga i BDP-a, a ne samo apsolutni dug.

Predsednik ističe da postoje dvostruki aršini, te da iz Zelenovićeve partije nisi reagovali kada je vođena kampanja protiv njegovog sina Danila.

11:35  Započeta Rasprava, trajaće 10 sati

Nakon što je predsednik Vučić završio obraćanje, poslanici su započeli raspravu.

Predsednici poslaničkih grupa pozvani su da uzmu reč u raspravi. Poslanici su odlučili da dupliraju vreme za raspravu, pa će diskusija o Kosovu i Metohiji, na posebnoj sednici parlamenta, trajati 10, umesto pet sati.

Na početku skupštinske rasprave opet je bilo sporenja oko sedenja. Došlo je do polemike između Aleksandra Jovanovića Ćute (Moramo-Zajedno), Vladimira Orlića i Đorđa Miketića (Moramo-Zajedno).

Prvi za govornicom je bio Šaip Kamberi iz poslaničke grupe Evropski regioni – Vojvodina, Sandžak, Preševska dolina, a potom Balint Pastor iz Saveza vojvođanskih Mađara.

Prvi za govornicom bio je Šaip Kamberi.

Obratio se i predsednik Vučić.

– Ova rasprava je veoma blagorodna za naše građane. Svi poslanici imaju pravo da govore šta žele. Što se tiče Vas, Kamber, zahvalan sam vam na nekoliko stavri jer set mi dali priliku da slične stvari vidim i od vas. Neretko govorite da moramo da se izjasnimo i da moramo da osudimo zločine nad Albancima. Mi to pravno radimo. Niko neće da nam odgovori ko je odgovorio porodicu Šutaković. O tome glasno ćutite i nećete da s eizjasnite. Imate neretko problem da kažete šta se desilo srpskoj deci na Bistrici kada je nkoliko ubijenih, a nekoliko ranjenih. U pravu ste u tome kada govorite o nedovoljnom ulaganju u dve opštine. U pravu ste, još od porodilišta u Preševu nismo dovoljno ulagali. Rekonstruišemo osnovnu školu Branko Radičević… Saglasan sam da nije dovoljno. Moramo da radimo i na investicijama. Što se Medveđe tiče, ne govorite istinu, srpsko stanovništvo je u većem delu, 85 procenata čak sa srpskim življem. Zašto to radite? Iz toga proizilazi da je Kosovo nezavisna država. Mi smos premni da vas saslušamo, ali to niakkve veze nema sa pitanjima Srba. Što se prava tiče, uvek ste dobrodošli. Kažete neće da rešavaju 400 pištolja. A što podržavate one koji ulaze sa 400 automatskih pušaka onde gde ne bi trebali da uđu? Što to niste osudili? Zašto to rade? Uvek sam spreman da salušam svaku argumentaciju i moja je obaveza da učinim sve što je u mojoj moći. Ako ste meni dali zadatak, uradite taj zadatak i iz vašeg ugla – rekao je Vučić.

Predstavljanje izveštaja – predsednik Vučić

– Poštovani, na početku zahvaljujem što možemo da govorimo o KiM. Kada je nešto za naciju bolno, onda se tome pristupa odgovorno udruživanjem svih državnih snaga. Da makar po tom jednom pitanju prevaziđemo sve razlike i interese. Narodna Skupština je jedino mesto gde se može ovakvo pitanje voditi dubinski. Dužan sam da započnem ovo jednim kratkim osvrtom na našu realnost –  rekao je predsednik.

Foto: TANJUG/ STRAHINJA ACIMOVIC/ bs

– Na KiM, na našem zajedničkom prostoru treba da pronađemo život za Srbe, ali i za Albance, i to jeste zadatak koji moramo da završimo da bismo preživeli i opstali kao država. I uprabo zato je veoma važno da u politici ljudima ponudimo ono što je realno i moguće, jer od lepih reči mnogo je vaćnije da uradimo ono što možemo – rekao je predsednik.

– U ranijem obraćanju u ovom visokom domu iznosio sam činjenice o KiM. Od procena koje sam iznosio tada, ne odstupam ni danas. Histerija unutar međunarodne zajednice reflektuje se i na Srbiju i njene interese. Državna politika je vođena između željenog i mogućeg. Mogućnosti su nam veoma oskudne. Bilo bi besmisleno da analiziram ko je sve kriv. Najveći deo srpskog življa gubio se s kraja 20. veka. Dešava se obnova od 1921. godine na KiM. Ono što je važno da ljudi govore da je to oduvek bilo naše. To nije tačno. Imali smo tamo i ambasadore i konzule, ali oduvek je bila borba. Interesentano je da postoji najčešće inostrani faktor, uvek bi zapadni faktori tvrdo i čvrsto stajali onih koji su bili protiv Srba – istakao je predsednik.

– 2000. smo imali 7 odsto Srba na KiM, posle toga kažu 5 odsto, mi kažemo 6… – rekao je Vučić.

– Pitanje je šta je naša generacija uopšte mogla d aučini. Devedesetih smo pokušali nešto da učinimo, kada nas je imalo 11 odsto. Istorijske tokove nije moguće uvek preokrenuti, ali nije ni nemoguće i zato u prvom delu da ne bi bilo nikakvih sumnji, želim kao neko ko se zakleo nad Ustavom, dokle god na to mogu da učinim, Srbija neće priznati samoproglašeno Kosovo – istakao je Vučić i dodao:

– Niti ćemo odustati od svoje legitimne borbe.

Foto: TANJUG/ STRAHINJA ACIMOVIC/ bs

– Opasnost je bliska. Srbiaj ni na koji način nije učestvovala u generisanju kriza. Sve drugo umesto mira , vodi nas u destabilizaciju. Ne zbog straha zbog NATO vojnika, imamo ih i više i dobro smo naoružani, nego zbog destabilizacije zemlje. Naši vojni kapavciteti su desetostruko veći i snažniji. Posedujemo i više pameti i znamo gde su granice ozbiljnosti –  rekao je Vučić.

– Osvrnuću se na neke od psolednjih rundi razgovora. Pre nešto manej od godinu dana 30. septembra, uspeli smo da obuzdamo krizu koju je Priština stvorila povodom registarskih tablica. Međutim, Priština je to prekršila 29. decembra. Priština je otišla koprak dalje u eskalaciji. Odluku o uvođenju dokumenata za ulazak i izlazak sa Kosova… Ovo gvoorim zbog neistina koje su iznošene u sprskoj javnosti. Iako je Priština htela da ukine njihovo korišćenje, mi smo sačuvali srpske ingerencije, ali nismo prekršili sporazum o slobodi kretanja iz 2011. godine. O nestalim licima se i dalje pregovara. Mi smo oduvek prihvatali sve. Došli su sa rečenicom koja Srbiju optužuje za nasilno islejevanje i ubistva na KiM –  rekao je predsednik.

– Ne prihvataju statusno neutralni jezik dokumenata i suštinski ne možemo da se dogovorimp. Problemi u razgovori su sledeći. Svi razgovori se vode pod okriljem EU, ali sve najmoćnije sile EU su priznale nezavcisnots Kosova, oni prihvataju suverensot Kosova, uvek staju iza njih i to se neće promeniti, ne postoji politika koja o može da promeni. Kada god se nešto dogodilo, oni kažu izdaćemo strašno saopštenje i posle saopštenja ništa više, jer je to njihovo čedo. Mi to mroamo da znamo. I o licemerju da ne gvoorim. Teritorijalni integritet je postala sintagma svetinja, a bi se osudila Rusija. Oni će vam reći to je zato što ste ugrožavali opstanak jednog naroda – rekao je Vučić.

– Svaki je razgovor vodio ka tome šta je to šta će Srbija da učini da bismo umilostivili gospodu u Prištini. Kako su sve vreme to radil, kada  nas je 19 država napalo, oni su radili na dve stvari. Podsticali ili prećutkivali sve što se radilo na KiM, ali radilo se i na podeli. Ne birajući sredstva, praviće im radio-stranice, koji će da unesu nemire. Isto su radili i u centralmoj Srbiji. Ono što smo uspeli jeste da sačuvamo jedinstvo srpskog naroda. Možete naći stotinu koji će reći da služe tuđim interesima i Srbi su posle mnogo vekova razumeli da moraju biti jedinstveni i da se samo tako čuva nacionalni interes istakao je Vučić i dodao:

– Želim da vas obavestim da sam spreman da govorim i o energetskom sporazumu. Nas zanima život i Srba i Albanaca. ŽElim da kažem da su neosnovane optužbe da Beograd mnoge dogovre niej poštzovao. Beograd je poštovao sve, ali je problem u tome što njima neki dogovor služi da mogu da kažu da smo napravili napredak, ali u tome da Srbija izvrši neke obaveze. Mi pregovaramo sa njima, zato ste nas pozvali, koga briga za Ustav Kosova? Kakav ustav? Mi razumemo šta znači mir, znamo šta znače kolone. Ja znam da će i danas biti rasparav o onome ne valja ovo, ne valja ono. Ne znam kako će sve da se okonča, ali znam da ćemo da pokušamo da podržimo što više kompromisnih predloga i da napravimo mir sa Albancima. Želim da kličem miru, normalnosti i napretku, daćemo sve od sebe. U svim ovim okolnostima, Priština nasilno pokušava da reši stvari. Idu direktno u napade. Od kupovina srpskih medija do podizanje optužnice i osuđivanja…

– Mnogo smo hrabri po kafanama, ispred televizora, ali ovako to ide teško. Da ne gvoorim o tome da ne dozvoljavaju iskorišćavanje prava glasa, iako to pravo poostoji u svim zapadnim zemljama. Suštinmski uzrok krize dijaloga jer sistemski problem, koji proističe iz dve stvari: Zapadani svet ne poštuje rezolujuciju 1244 i međunarodno pravo, neće da čuju za to i za njih je to završena priča. Kada se Ukrajini nešto slično desi, onda nisu izmenili, kada je Srbija, onda jesu – rekao je Vučić.

– Možda bi bilo dobro da kažem da je nekakav signal to da će sada morati da formiraju zajednicu srpskih opština. Čisto sumnjam da će se to desiti i da će verovatno pokušati da nas ponize. Svi drugi nadležni organi bili su odgovorni i radili su marljivo. Ono što je važno jeste da mi svi imamo platformu, podsećam vas na Službeni glasnik i na rezoluciju za razgovore sa privremenih Prištinskih institucija, ja molim ljude da pogledaju taj dokument.

Foto: TANJUG/ STRAHINJA ACIMOVIC/ bs

– Najteže stvari se dešavaju od dolaska Aljbina Kurtija na vlast. Suočavamo se sa izuzetno teškom situacijom, to se  videlo i noćas kada su napadnuti otac i sin u Babinom Mostu. Nije mi teško da otkrijem situacije kada nismo imali kud. Ova zemlja mora da živi, da moramo da imamo fabrike da bismo isplatili plate, penzije, plate na KiM plus pedeset odsto, da bismo ljude motivisali da žive tamo. Moramo da čuvamo te ljude, ali to košta. Zato moramo da imamo dobru i zdravu ekonomiju, a to ne može ako smo u sukobu sa Zapadom. A gde će da nam rade majke, očevi, deca? –  pitao je predsednik.

Predsednik je istakao da oni koji su počinioci incidenata, neki od njih čak ne budu ni privedeni, a kamoli osuđeni ili kažnjeni.

– Doneli smo jednostranu odluku o dokumentu za izlaženje i ulaženje, istog dana donose odluku za registarske tablice…  Okončano je pokušajem nasilnog ovladavanja severom Kosova. Oni su počeli na severu sa svakodnevnim zastrašivanjem. Nije to zaobišlo ni majke sa decom. Uz sve to izaziova i reakciju našeg naroda i po prvi put se pojavljuju lica koja bi da brane. To sve gvoori o težini situacije. I ti mladići bez oružja kada su se spojavili, svi ljudi, svi žene sišli su da ih pozdrave sa “dobrodošla sloboda”. Nema žene koja nije izašla.

– Lepo je što preovladavaju emocije, ali zapamtite, možemo da platimo visoku cenu.  11 sati sam razgovarao sa predstavnicima sa KiM, za koje mislim da me poštuju. Bio sam uvek sa njima kada se dešavaju teške stvari. 11 sati mi je trebalo da ih molim da se povuku sa barikada, jer nikakvo poverenje više nemaju u Prištinu.

– Samo dvoje se javilo za tablice. Ne smetaju njima albanske tablice, ali neće da odreknu svog imena i Republike Srbije, a to je ono što je njihov greh, a mićemo ih u tome podržati. Naš posoa je da čuvamo mir, sačuvaćemo narod na KiM i neće biti ni Bljeska, ni Oluje, ni proterivanja. Ne insistiramo mi na miru zato što smo slabiji od nekoga u regiuona, već zato što to donosi katastrofalne posledice.

Predsednik je istakao da ćemo imati dovoljno snage da se branimo ako budemo napadnuti.

– Pravo na život moramo da imamo i mi i Albanci. Bez opredeljenja za mir teško ćemo moći – istakao je Vučić.

Foto: TANJUG/ STRAHINJA ACIMOVIC/ bs

– Naša politika je napredak Srbije, a ne uništenje. Predstavnicima NATO-a želim da kažem da je njihov posao sačuavnje mira na KiM. Ne žele da čuju ništa od međunarodnog prava, jedino ih zanima sila. Jasni su pokušaj potpune promene armature dijaloga. I šta god budemo rekli, imaćemo tešku situaciju za svoju zemlj. Pritisak će se povećavati. Niko ne želi otvaranje novog sukoba na Zapadnom Balkanu, ali imaju problem da Putinu izbiju argument Kosova iz ruke. Zapad želi to da izbegne, zato što ne mogu da objasne kako su izveli napad na Srbiju bez ikakvog odobrenja Saveta bezbednosti, bez ikakvog akta. Srbija nikad nije ušla na teritoriju druge zemlje. Toliko o poštovanju međunarodnog prava. Mi smo mali i slabi i nas mogu da tuku.

– Za KiM borimo se na svim političkim frontovima. Naš odgovor je bio odlučan i efikasan, došli smo do 7 novih povlačenja priznanja i verujem da ćemo dobiti i osmo priznanje, samo čekamo trenutak. U ovom trenutku imamo više zemalja koji ne priznaju Kosovo nego onih koji ga priznaju – istakao je Vučić.

Predsednik je rekao da smo u poslednjih 10 godina uložili u naš narod na KiM više nego u prethodnih 40 godina.

– Izgrađeno je i rekonstruisano 2470 stambenih jedinica, gradimo 19 zgrada, privodi se kraju naselje Sunčana dolina. Završen je vodovod Zubin potok, zaokružujemo rekreativni kompleks Rajska banja. U toku je i realizacija projekta KBC u Gračanici. U vreme korone posao je dobilo više od 400 lekara. Sanirane su tri osnovne škole u Leposaviću, sagrađena Tehnička škola u Suvom grlu, škole su dobile novu opremu. Finansiramo i izgradnju zgrade Univerziteta u Prištini, izmeštenog u Kosovsku Mitrovicu – rekao je predsednik, i nastavio da nabraja druge projekte i vidove pomoći.

On se zahvalio našem narodu koji stoički čuva svoja ognjišta, i brani Srbiju, kao i obraz celog sveta.

– Ma koliko nam bilo teško, ostaće zapamćeno da je jedan mali slobodarski narod u srcu Evrope čuvao poredak Ujedinjenih nacija i međunarodno pravo, i da je uprkos svemu očuvao svoju slobodu. Srbija nema na šta drugo da se poziva. Srbija će čuvati sebe i svoj narod. Ali Srbija jedino to može da radi time što će braniti međunarodno pravo, i na tome moramo biti istrajni i uporni. Živela Srbija! – zaključio je predsednik i pozdravljen je aplauzom.

– Želim da vam se zahvalim i pružim informaciju, ponsoan sam na to što u odnosu 2003. 2004 i 2005. godine svi incidenti koje imamo ui Vojvodini nisu međuancionalni. To je rezultat vašeg rada, Vašeg oca Ištvana Pastora. Mi smo radili i želeli da imamo takav odnosa sa Mađarima. Mi danas, iako je to teško izračunati, okvirno negde je između 750 u 820 miliona evra za Kosovo i Metohiju. To je dva i po puta više nego što smo ulagali pre 10 godina – rekao je Vučić.

– Da jednom raščistimo, nismo mi to uradili, već vi 2011. godine i hoću da ljudi u Srbiji to znaju  – kazao je predsednik.

Vučić odgovora na govor poslanika Boška Obradovića

– Smeta vam kada govorim o mitovima, smeta vam jer je najlakše reći “to je naša sveta zemlja”, pa vi znate da kažete to, a ja ne. Znam da kažem “sveta zemlja”, kakve to ima veze sa realnošću. Naša sveta zemlja se brani znanjem, ekonomijom, novcem i čvrstinom. Sveta zemlja s ebrani Ustavom i do sada smo je štitili – kaže Vučić.

– Da jednom raščistimo, nismo mi to uradili, već vi 2011. godine i hoću da ljudi u Srbiji to znaju  – kazao je predsednik.

Vučić odgovara na govor Radomira Lazovića

– Građani Srbije su imali priliku da saznaju i vide koliku sam istinu govorio predstavljajući izveštaj. Lazović je urpavo saopštio “živelo nezavisno Kosovo”, samo što je rekao to indirektno. Sporazum da biste ušli natzv. Kosovo je iz 2011. godine. Deset godina sam na vlasti, moja imovina, imovina članova moje porodice ni na koji način se nije uvećala. Što se vas tile, molim vas da građanima pokažete račune, čije stavove zastupate. Što se tiče zaštop sam u Skupštini, malopre ste me kritikovali što nisam, hajde ljudi dogovorite se. Kažete “ti lutaš bebo, skrenuo si s puta bebo”, to je nešto što će ući u anale Skupštine koje ste mogli da pokažete. Vaša politika je loša i veoma opasna po interese Srbije. Vi biste Srbiju uništili i mnogo toga lošeg za našu zemlju radite – rekao je predsednik Vučić.

– Što se Olivera Ivanovića tiče, ja sam slao sina da odnese pomoć dok je bio u zatvoru. Preduzeli smo i dali sve od sebe. Nije ovo teška tema, težak je sam događaj, užasan je. Ja govorim o tome sa poštovanjem i kako možemo da pomognemo.

Vučić odgovara na govor Nebojše Zelenovića

– Sačekao sam da govori više ljudi da bih mogao da odgovorim svima. Kad govorite o imovini, ne treba da lažemo svoje građane. Albanci imaju sasvim drugi plan. Ne postoje nijedne druge ideje koje ste više odbijali. Oni žele da nama naplate ratnu odštetu, da kažu da smo mi izvršili agresiju na Kosovo.  Tražiće da budemo osuđeni za genocid – kaže Vučić.

Poslanici su počeli da pristižu u parlament nešto pre 9.30.

Među prvima je stigao narodni poslanik Goran Vesić, ali i predstavnici Srpske liste.

Na sednicu je stigao i lider Stranke pravde i pomirenja Usame Zukorlić. Tu su i poslanici iz tabora opozicije, među njima i poslanici iz SSP-a, DS-a i Narodne stranke.

U parlament je stigao predsednik Srbije Aleksandar Vučić, a njega je dočekao predsednik Skupštine Srbije Vladimir Orlić.

Predsednik Skupštine Vladimir Orlić je otvorio sednicu, i zatražio je od poslanika da minutom ćutanja odaju počast preminulom poslaniku generalu Vladimiru Deliću.

Predsednik skupštinskog Odobra za Kosovo i Metohiju Milovan Drecun rekao je u ponedeljak da od posebne sednice očekuje sveobuhvatnu raspravu i naglasio da su svi poslanici zaitneresovani, zabrinuti i posvećeni traženju rešenja za taj najteži izazov.

– Očekujem kostruktivnu sednicu, uz manje čarke. Nadam se da svi razumeju težinu pitanja i značaj trenutka. Čini se da dolazi vreme kada ćemo konačno morati da rešimo to pitanje – rekao je Drecun.

On je izrazio nadu da će poslanici biti iznad svake vrste uobičajenih rasprava, jer se razgovora o najvažnijoj temi koja će prelomiti našu budućnost.

Posebnu sednicu parlamenta o Kosovu i Metohiji tražile su poslanička grupa SNS, kao i nekoliko opozicionih poslaničkih stranaka.

Pojedine opozicione stranke su podnele i svoje predloge rezolucije o KiM, poput Dveri i Narodne stranke, a svoju inicijativu predložiće na sednici i poslanička grupa “Ujedinjeni”.

Posebna sednica o Kosmetu počeće sutra u 10 sati, a ukoliko bude potrebe trajaće dva dana.

Predsednik Vučić rekao je pre par dana da će sam odgovarati na sva pitanja poslanika.

– Pošto je tek izabran mandatar, biću sam u skupštini i sam ću odgovarati na pitanja svih poslanika, neću napustiti sednici ni jedan sekund. Da li će sve moći da se završi u jednom danu ili dva dana… Ja sam to vreme posvetio skupštini i poslanicima i građanima, da odgovorim na sve.

– Mislim da će ljudi moći da vide koliko odgovornosti i neodgovornosti ima u svemu tome. Verujem da će ovaj prvi princip odovornosti i ozbiljnosti, nadam se, biti preovlađujući – istakao je Vučić.

BONUS VIDEO:



Izvor: Objektiv.rs

Komentari (0)

    Trenutno nema komentara. Budite prvi koji će komentarisati!

Ostavite komentar